„A kormányzat, a hatalom szándékáról ritkán rajzolódik ki tűéles kép, most viszont egyértelműen látszik, mit akar az Orbán-csapat elérni a médiában, és mit fog tenni céljai elérése érdekében.
Három múlt heti hír segít az eligazodásban. Szombaton a kormány benyújtotta a médiaügynökségről szóló törvényt, majd az is kiderült, csak jóváhagyásra vár az a rendelkezés, amely újra megengedi a reklámok kihelyezését a villanyoszlopokra. Orbán Viktor pedig egy interjúban kijelentette: egy ország szuverenitásának feltétele, hogy a média döntően hazai kézben legyen a közvélemény befolyásolásának érdekében, ám Magyarországon ez a feltétel ma még nem teljesül.
A médiaügynökségek megsemmisítését célzó törvénynek egyetlen értelme, hogy kitakarítsa az egyes médiatulajdonosok és az egyes hirdető cégek közti terepet. Kiiktasson minden olyan zavaró tényezőt, amely szakmai érvekkel – hol érdemes hirdetni – és ellenőrzéssel – megtörtént-e egyáltalán a hirdetés – foglalkozik. Ezek a cégek – az optimalizálók, a médiaügynökségek és a sales house-ok – alkotják ugyanis a fékek és ellensúlyok rendszerét a médiaiparban. Nélkülük a teljesítések, azaz megjelenések nehezen ellenőrizhetők, nem számít mennyire nézett vagy olvasott egy médium. A kitakarítás módszertana nem egyfajta vadászat, inkább atombombát robbantanak. Egy teljes éves periódusban dolgozó iparág szabályait év közben átírni ugyanis igazi atomtámadás: a szemét- és hullaeltakarítással az összes szereplő jó ideig el lesz foglalva, egymásra haragudva, és hosszasan keseregve. A gombafelhő leple alatt pedig hihetetlen tempóban lezajlik majd a kormányzati médiabirodalom építése. Nincs idő évtizedes építkezésre, mint a Mahir, a Hír Tv, illetve a Magyar Nemzet és társai esetében. Semmi organikus, csupán erő és törvény. Megtiltjuk, betiltjuk, elvágjuk, valakinek pedig megengedjük. Ezek a kulcsszavak.”