Régen bezzeg nem QR kódok voltak, hanem üldögélés és beszélgetés!

2015. május 17. 16:11

Bárhogyan is próbálok visszaemlékezni, egyszerűen nem tudok érveket felhozni amellett, hogy az ezredfordulós Budapest jobb hely lett volna a mostaninál.

2015. május 17. 16:11
Inkei Bence
Cink

„A vicc az, hogy az idősebbek már akkor is nosztalgiáztak, hogy bezzeg tíz éve minden jobb volt, mennyi legendás hely volt a városban a Tilos az Á-tól meg a Fekete Lyuktól kezdve a Night Oilig és a Rockokóig, most meg semmi sincs. Pedig akkor hol volt még a Foursquare meg az Instagram?!

Nem muszáj érteni vagy szeretni a mai Budapestet, de annyi érvet tudnék felsorolni amellett, hogy miért jobb ebben a városban élni most, mint 2001-ben, hogy ezek bőven kárpótolnak a Fröccsteraszért, a Gozsduban tolakodó legénybúcsús britekért, meg a telefonjukat nyomkodó fiatalokért. A tablettás bort és vizezett sört áruló krimók bezárásáról nem is beszélve.

Komolyan jó lenne keresni egy hasonló hangvételű dühöngést 1894-ből, hogy mégis milyen alapon rombolják le a Józsefváros egyszintes, hangulatos házait a várostól teljesen idegen Nagykörút miatt. Érted, lóvasút és villamos ott, ahol egykor gróf Széchenyi István hintaja járt!”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
NagyPál
2015. május 18. 02:38
Ajánlanám mindenkinek Móricz A boldog ember c. művét.
tango47
2015. május 17. 17:54
Nem volt jobb Demszky világvárosa???? Ejnye! Úgy látszik a szerző Tarlós-, és fideszbérenc.
sztd
2015. május 17. 17:46
Egyetértek a szerzővel. 2001-ben Budapest egy sehova nem tartó, lepukkanó hely volt. 2001-ben még az akkor 45 éves villamosok gyulladtak ki alattunk (de lehet, hogy csak alattam többször is), hiszti ment, hogy a Zorbán miatt nem épül a négyes metró (akkor már 11 éve késett!, mert OV azt merte diktátorkodni, hogy szerinte aránytalanul drága, ezért az állam csak akkor száll be, ha újratárgyalják, és alacsonyabb lesz az összeg). Mert akkor még Demszky vezette(?) a várost. Szabadságnak számított a másik lehugyozása a nyílt utcán, a falak mániákus összefirkálása, és természetes volt, hogy bármi új épül, a gördeszkások összetörik, vagy összemocskolják. A BKV... a későbbi időkhöz képest még komolyan vehető hely volt, de gyakorlatilag azon ment a hiszti, hogy nem emelhetik a jegyárakat, mert a gaz kormány csak 6(!) százalékot engedélyez évente. 2001 volt az az időszak, amikor az összes komolyan vehető magyar város megelőzte Budapestet infrastrukturális korszerűségben. Akkor is leállt a város az építkezések miatt, de akkor az építkezések végén ugyanaz lett az eredmény, mint előtte (fa? bicikliút? - ugyan!). A Városliget és a Népliget már akkor is olyan húgyfolt volt a városban, mint amilyen ma, de akkor még csak épült a Gödör és a Millenáris, szóval nem volt itt olyan hely, amit mondjuk bulihelynek értelmeznék. Az underground (ezek szerint oldalaktól függetlenül) már csak ilyen. Ha nincs minden összehugyozva és összefirkálva, akkor a környezetet sterilnek, és élettelennek gondolják, ahol nem érzik magukat otthonosan.
Sinistra
2015. május 17. 17:14
1989 ota elek Budapesten, regen sokkal budosebb volt a varos, 10x tobb kutyaszar volt. most sokkal elhetobb a varos. Akinek nosztalgiaja van, annak nem a varossal van baja, hanem siman megoregedett, es sovarog a fiatalsaga utan.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!