Olaszországban megkezdődött az olasz antifa, Ilaria Salis választási kampánya
Apja szerint azért jelölteti magát, hogy „senkivel ne történhessen meg többé Európában, ami vele történt”.
Ezzel tehát Pásztor Albert még nem lépett túl a szokásos szakmai rasszizmuson.
„Nem lehet, hogy a magukat demokratikusnak tartó pártok és politikusok, és feltételezem, értelmiségiek a rasszizmusban lássák a kiutat, ezért döntöttem ismét az írás mellett. Pásztor Albert »baloldali« polgármesterjelöltté választása annak az ürességnek a szimbóluma is lehetne, amely a »baloldali« fejekben van – a jobboldali fejek csak azért nem üresek, mert tele vannak álszentséggel, hazugsággal és önbecsapással. A rendőrök mindig is azzal próbálták lerázni magukról a korrupció és a cigányellenes rasszizmus bűnét, hogy azt mondták, a rendőrség a társadalom része, a társadalom pedig korrupt és cigányellenes, miért lenne más a rendőr. Úgy tűnik, a miskolci »baloldal« leásta magát a rendőrség szintjére, s ennek megfelelő jelöltet állított magának. Mindez azonban csak jelenség és nem csupán a saját bűneikkel szembenézni képtelen miskolciak hibája. Bűneik pedig szép számúak, ahogyan az ország többi önkormányzatáé is. Meggyőződésem, hogy az, amit ma cigány-problémának neveznek, a rövidlátó, önző és tisztességtelen helyi politikusok tevékenységének következménye. Ők voltak azok, akik a munkanélküliség és a szegénység problémáját már a kilencvenes években elkezdték kriminalizálni, az ő tevékenységük vezetett a nyíltan neonáci pártok és polgármesterek megjelenéséhez, és az ő tevékenységük hitelesítette őket. A miskolci szocialista városvezetés egyike volt a problémákat kitelepítéssel, elhallgatással megoldani akaró bűnösöknek. Most ezt a katasztrófába vezető utat akarják folytatni. (...)
Ahhoz azonban, hogy ezt megtehessék, más is kellett. Magyarországon már jó ideje nincsen világos mérce, amely egyértelműen megmutatná a különbséget a rasszizmus és a szociális és bűnügyi problémák kezelése között. A Pásztor-ügynél maradva, még ma, öt évvel később is csak addig terjed a »baloldal« érzékenysége, hogy az utcai bűncselekmények elkövetői cigányok voltak-e vagy sem. Ezzel ostoba módon besétálnak a szalonrasszisták csapdájába, akik azon nyomban »szakmai« kérdést csinálnak a problémából, amivel a kérdésben még csak tájékozódni sem hajlandó »baloldaliak« nem tudnak mit kezdeni, legfeljebb bólogatni tudnak, s meghajolnak az egykori rendőrkapitány nagyszerű »szakmai« teljesítménye előtt – elfeledve, hogy egy település bűnügyi helyzete jelentős részben a rendőrkapitány tevékenységének minőségétől függ. Csakhogy a szakmai tudás nem semleges, kiváltképpen nem az a rendőrök esetében, de inkább nézzük mire jutott a magyar értelmiség Pásztor Albert kijelentésével. Nem sokra, legfeljebb annyira, hogy sikerült ismét elmaszatolnia a rasszizmus határait. Az ugyanis hamis kérdés a mai Magyarországon, hogy vajon rasszista-e az, aki minden utcai bűnelkövetőt cigánynak tart, mert nem maga az állítás a probléma, hanem az, hogy ez csak egy olyan szemléletből következhet, amelyik a »cigánybűnözés« fogalomkörében mozog, s az, mint tudjuk a hetvenes évektől a rendőri gondolkodás szent tehene. Ezzel tehát Pásztor Albert még nem lépett túl a szokásos szakmai rasszizmuson.”