„A néhány nemzetközileg is ismert cégtől eltekintve azonban Kelet- és Közép-Európa vállalkozásainak van még mit tanulnia. Létezik egy másik régió Európában - a hagyományosan üzleti központnak számító London-Berlin-tengelyt most ne vegyük ide - ahol egy-egy startup sikere képes volt hatalmas lökést adni a helyi startup-ökoszisztémának. A balti államok közül a legjobb példa számunkra Észtország lehet (ahogy a startup-os körökben nevezik: az »észt maffia«), ahol a Skype nemzetközi sikere után az alapítók pénzük egy részét visszaforgatták a helyi startup -közösség fejlesztésébe. Ma az 1,3 milliós országban több száz korai fázisú cég dolgozik azon, hogy a Skype-hoz hasonló áttörést érjen el. Ezzel szemben a mi régiónk országai még mindig csak várnak egy ilyen kezdőlökésre.
A keleti blokk legnagyobb kihívása a régi berögződések és a kockázatkerülésre építő mentalistás megváltoztatása. »Az emberek többsége, még ha bosszankodik is miatta, inkább egy óriás techcégnél robotol ahelyett, hogy az álmait kergetve indítana egy saját vállalkozást« – enged betekintést a korántsem lebecsülendő feladatba Stephane Gantchev, a Launchhub befektetési partnere, szerinte a megoldást az oktatás fejlesztésében kellene keresni (sales, marketing, pitching, entrepreneurship, customer development).”