A közgazdász úr szerint semmi olyasmit, ami azóta létrejött, ugyanis a „demokrácia” és „szabadság” nevű „szemfényvesztés elsősorban arra szolgált, hogy legitim módon legyen elnyomható és kifosztható a világ, illetve féken tarthatók a kifosztottak”. Bogár természetesen a francia forradalomtól indít, és ő is körülbelül azon az állásponton van, hogy ha a szabadság állítólagos képviselői közt nem túl kellemes alakok is voltak, akkor maga az azóta létező nyugati szabadság is csupán látszat, valami borzasztó ármány leplezése.
Így természetesen a rendszerváltás is csupán egy „társadalom-újratermelési akció” volt, melynek fő céljaként a helyi SZDSZ létrehozását határozták meg. Mostanra azonbanvalamiért úgy döntött a világ-SZDSZ, hogy visszavonja erőit – Bogár szerint a 2010-es Fidesz-győzelem valójában ennek volt köszönhető. A professzor ugyanis úgy látja, „ahogy 2002-ben és 2006-ban is tette, 2010-ben is minden különösebb nehézség nélkül megakadályozhatta volna nem hogy a kétharmados, de az egyszerű győzelmet is”. Mindez azonban még semmi, az indoklás ennél is kedvesebb lehet a Fidesz számára. Bogár, ugyan állítása szerint óvatosan, de megfogalmazza, miért is történhetett meg a kormányváltás három éve. Természetesen nem azért, mert a világ-SZDSZ szabadságot ajándékozott számunkra, dehogy. Bogár szerint „a világ-SZDSZ számára a most fennálló politikai uralmi struktúra a legelfogadhatóbb, de legalábbis a legkisebb rossz”, hiszen Orbán „szabadságharcosként” is teljesítheti a háttérhatalom céljait: a „bennszülöttek” féken tartását és a „kifosztó szivattyúk” működtetését.
Általában nem szeretem, ha a Magyar Hírlapot szélsőjobboldalinak nevezik, erre a gondolatmenetre azonban sajnos nagyon is áll a címke. A Bogár által megfogalmazottakkal csak a Jobbik ideológusai érthetnek egyet, és Vona pártja az egyetlen, amely a leírtak alapján „hitelesen” tudná képviselni a „szakrális történelmi nemzetet”. Persze, legkésőbb a Magyar Hajnal színre lépése óta tudjuk, hogy a Jobbikot is a tudjukkik mozgatják, mégis leginkább ők azonosulhatnak a fentebb számba vett borzalmas összeesküvés-elméletekkel. Bogár nem elégedett meg „kis összeesküvéssel”, Bilderberggel és „Gyurcsány-Tavares-szövetséggel”: számára az egész elmúlt százötven év egy nagy átverés, valami szakrálisnak az elfedése.
Ahogy egy kevésbé szabad világban a Jobbik sem nagyon artikulálhatná nézeteit a nyilvánosságban, úgy félő, hogy Bogár prof. sem fejtegethetné delíriumos vízióit egy országos napilapban. Sem más egyéb, a radikáljobb ideológiáját megalapozó fórumokon. Bogár ugyanis saját írással jelentkezett a Jobbik pártalapítvány által indított Magyar Hüperiónban is, melybe többek között Vona Gábor is írt a magyar nacionalizmus jövőjéről. A lapra egyébként jórészt a guénoni, evolai eszmék követése, illetve a szakrális-transzcendentális vágyak kergetése a jellemző. Bogár a folyóirat második számában a francia forradalomról közölt esszét, melynek végkövetkeztetése persze az, hogy a létező szabadság csak a „létroncsolás önpusztító »szabadsága«”, szemben a „szakrális közösség nem is definiált, (...) eltiport jogaival”.
A fentebb idézettek persze elsősorban nem amiatt veszélyesek, amit a Magyar Hírlap törzsolvasói felróhatnak Bogárnak, ti. hogy relativizálja a Fidesz győzelmét és politikáját. A Bogár által kifejtett, és a szélsőjobbnál értő fülekre találó nézetek ugyanis nem a még nagyobb szabadság elérésének vágyát implikálják, hanem valamiféle misztikus-kaotikus társadalmi szerveződésre tartanak igényt. Hiszen Bogár maga vallja be, hogy nem tudja, pontosan mit szeretne, még csak definiálni sem képes, mit is jelenthet szerinte a „szakrális történelmi nemzet” politikai képviselete. De még csak azt sem egyszerű kihámozni a mondandójából, hogy pontosan ki vagy mi ellen kellene küzdeni.