Gyakorlatilag csoda, hogy még megjelennek a lapok, a kiadók többsége pengeélen táncol.
„Összességében véve nem lehet azt mondani, hogy nagyon meglepő adatok kerültek nyilvánosságra, a válság kezdete óta tapasztalható trendek folytatódnak. A piac zsugorodik, egyre kevesebb pénz jut a magyarországi tartalomgyártásra, ami nyilvánvalóan nemcsak az iparágban dolgozók számára rossz hír, de a magyarországi médiakínálat beszűkülésével, minőségének a csökkenésével is együtt jár. Nagyon nagy ilyenkor a médiapolitika felelőssége is: a gazdasági bizonytalanság mellett a szabályozási bizonytalanság végzetes lehet sok médiavállalat számára. Ilyenkor érződik igazán, hogy a médiatörvényben elvi lehetőségként meglévő bírságok, a véleménynyilvánítás szabadságát szűkítő feljelentések, de akár a médiavállalatokra kivetni tervezett időjárási különadó ötlete milyen károkat okozhat a piacon. El kellene dönteni végre, hogy egy sokszínű, fejlődő, a különböző fogyasztói igényeket kielégítő médiapiac, vagy egy többféle bizonytalansági faktorral küzdő, ezért könnyen nyomás alá helyezhető és sakkban tartható médiarendszer elérése a cél.”