„A »senkit nem hagyunk televízió nélkül« mondás aligha teljesíthető, de jól mutatja az állam paternalista hozzáállását. Ez egyrészt persze érthető, hiszen valóban olyan fogyasztókról van szó, akiknek információkra, technikai és adott esetben anyagi segítségre is szüksége van. Másrészt sokkal fontosabb lenne a hangzatos politikai kommunikáció helyett reális célokat megfogalmazni, és átláthatóvá tenni, hogy a hatóság mennyit költ az átállásra, milyen sikerkritériumokat határoz meg. Az biztos, hogy az I.M.G. Inter Media Group Kft. közbeszerzésen nettó 1,9 milliárd forintot nyert az átálláshoz kapcsolódó kommunikációs feladatok lebonyolítására (az I.M.G. Inter Media Group Kft. politikai kapcsolatairól már többször írt a magyar sajtó, erről a tenderről is olvashattunk korábban). A többi költségelemről, a háztartások azonosításának menetéről, pontos költségéről, a támogatási formákról és ennek költségvonzatáról nincsenek egzakt információk.
A digitális átállással kapcsolatos fejlemények ellentmondásosak. Egyrészt nagyon jó, hogy végre történik valami és sok év hatósági tétlensége után végre Magyarország is megszabadul a rendkívül elavult analóg műsorszórási technológiától. Ugyanakkor felvetődik a kérdés, hogy a hosszú csönd után miért ilyen erőltetett menetet diktál a hatóság. Nyilvánvaló, hogy az idei gyors lekapcsolás nem a jogszabályi előírások miatt történik, hiszen a törvény 2014 végét jelöli meg céldátumként. Sokkal valószínűbb, hogy a hatóság inkább a frekvenciatérkép átrajzolására készül: az analóg műsorszórásra használatos frekvenciatartomány rendkívül értékes, szélessávú mobilszolgáltatások számára jól használható. Mint ismert, 2013 februárjában a Kúria jogerősen is hatályon kívül helyezte az NMHH korábbi frekvenciapályázatának eredményét. A hatóság úgy gondolhatta, hogy ha már úgyis újra kell pályáztatni a mobilfrekvenciákat, akkor érdemes a nagy értékű televíziós frekvenciát is hozzátenni a csomaghoz. Nem kérdés, hogy a választások előtt az államkasszának nagy szüksége lenne erre a bevételre, és persze azon sem lepődnénk meg nagyon, ha egy, a jelenlegi kormánypártokhoz közel álló cégcsoport jól járna a mobilpiac újrarajzolásával.”