A HÉV luxus, a bicikli realitás

2013. január 24. 10:57

A HÉV pályafelújítás árának 9%-ából olyan kerékpárút-hálózatot lehetne építeni Gödöllőn, ami hollandiai szintű kerékpáros közlekedési lehetőséget nyújtana.

2013. január 24. 10:57
Füle Sándor
A kerékpárosbarát Gödöllőért

4 verziót dolgoztak ki a tervezők, nagyságrendileg tízezer millió forintba kerülne egy mértéktartó, átgondolt felújítás. (Ez csak a pálya gödöllői szakasza! Ebben a járművek ára nincs benne.) Ennyi pénze természetesen nincs a városnak, hiszen a hatezer milliós éves büdzséből is csak szűkösen tudunk kijönni. Magyarországnak sincs erre pénze, tudjuk... a tanár vegyen krétát, ha úgy adódik... Ezért mondom én hogy a HÉV luxus. Környezettudatos emberként örülök ha a korszerű közösségi közlekedés fejlődését látom, de tisztában vagyok azzal, hogy ez a jóléti államok luxusa. Ráadásul a HÉV nem piaci alapon működik, a jegybevétel nem fedezi a működtetést se, nem hogy félre lehetne belőle tenni a későbbi felújításra.

A nagy zöld négyzet melletti kis légypiszok az az összeg, amit Gödöllő önerőből a kerékpározás fejlesztésére fordít. Becslésem szerint a HÉV pályafelújítás árának 9%-ából olyan kerékpárút-hálózatot lehetne építeni Gödöllőn, ami hollandiai szintű kerékpáros közlekedési lehetőséget nyújtana, általánossá téve a kerékpáros közlekedést, amit nem kellene dotálnia az államnak, mert biciklit mindenki vesz magának És ÁFA-t is fizet bőven!

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!