Befuccsolt repterek

2012. október 06. 12:54

A mi vidéki repterecskéink inkább csak amolyan presztízs-objektumok.

2012. október 06. 12:54
Radnóti László
Gondola

„A kis repterek azon ügyködnek, hogy a fapados társaságokat nyerjék meg maguknak, mint amilyen a SKY, az EASYJET, a RYANAIR, vagy a WIZAIR, és nekik a nagy repülőterek tarifáinál lényegesen kedvezőbb reptér-használati díjakat ajánlanak. Ez azonban nálunk semmiképp sem lehet az egész éves kihasználtság fedezete. Talán a nyugat-dunántúli gyógyfürdők vendégei jönnének északról olyan számban, hogy ott télen is érdemes letakarítani a kifutópályát, de ezen kívül hol van az országban egyetlen olyan mezőgazdasági, esetleg ipari terület, amely termékeivel indokolná a légi transzportot? És van-e nagy tömegeket vonzó idegenforgalmi centrum, amely el tud tartani egy kis repülőteret?

Lehet, hogy tévedek, de úgy vélem, ezek a mi vidéki repterecskéink inkább csak amolyan presztízs-objektumok, mint amilyen presztízs-autó a fontos, vagy önmagukat fontosnak tartó emberek alatt a Merci meg a nagy Audi. Valójában pénznyelő automatákról van szó. amelyek megszabadítják a túl merész ábrándozókat az illúzióiktól és a tőkéjüktől.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Steppenwolf
2012. október 06. 18:58
Az úriembernek szólhatna valaki, hogy a Sky Europe (nyilván a SKY alatt erre gondolt) 3 éve becsődölt és megszűnt. A kis repterek pedig már csak azért sem ügyködnek azon, hogy a fapados társaságokat megnyerjék maguknak, mert a sármellékit, a győrit és a debrecenit leszámítva egyiken sem tudna a futópálya rövidsége miatt fel és leszállni egy 737-es vagy A320-as, és akkor még nem is beszéltünk a reptéri infrastruktúráról, jégtelenítő berendezésekről, csomagszállító rendszerkről, stb. Viszont több nemzetközi kis reptérről indulnak charter járatok májustól szeptemberig napi rendszerességgel európai és észak-afrikai nyaralóhelyekre. Debrecenben a megnövekedett utasforgalom miatt bővítik a check-in pultok számát, a Wizz középtávon bázis létrehozásában gondolkodik, és mellesleg a cargo forgalom is egyre jelentősebb, többek közt az ottani Teva gyógyszergyárnak köszönhetően. Győrben pedig elsősorban az Audi gyár miatt jelentős a reptér forgalma.
kgy
2012. október 06. 18:15
Egy füves nyilvános reptér évi költsége kb minimum 100 milla. Ebben nincs egy fillér beruházás sem, csak a kötelező személyzet költségei és az államnak fizetendő különböző járulékok. (De lehet, hogy még több) Egy füves nem nyilvános reptér már évi néhány millából fenntarható, csak sportgépek és ernyősök számára, szigoruan önköltségi alapon. Egy régi, katonai reptér csak tönkre mehet, mert csaknem miliárdos nagyságrend az éves fenntartása minimális személyzettel. Ide pedig senki, mégegyszer mondom senki nem akar repülővel érkezni. Budapest és Héviz slussz.
bunko_jobbos
2012. október 06. 17:37
WIZAIR, egy z-vel? Komoly tudósember. Egyébként nagyon kellene támogatni a gyógyfürdős reptereket. Amikor ilyen olcsó a repülés, rohadt sok vendéget lehetne így toborozni, akár csak egy hétvégére is. És akkor már mindegy, hogy Szabolcsba megy vagy Zalába, még 5 perc.
Akitlosz
2012. október 06. 16:50
Természetesen nincsen igaza. Lásd a Győr melletti reptér esete.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!