Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
A Fidesz az egyetlen olyan politikai közösség, amely az Alföld fejlesztését fontosnak tartotta az elmúlt harminc évben – mutatott rá a miniszter.
A kérdés az, hogy az állam lásson-e el bármit is abból, aminek minőségéről, megfizethetőségéről csak a szolgáltatók egymás közötti versenye gondoskodhat.
„Tegnap még az egész magyarországi E.ON, mára már csak a nagy energiaszolgáltató egyes tevékenységei államosításának - pardon, ez nem a Rákosi-éra, közpénzből történő felvásárlásának - kormányzati tervében öltött testet. (...)
A tét momentán nem néhány hektár Balaton-parti ingatlan, ilyen-olyan épületekkel, stranddal, saját vasútállomással. A kérdés az, hogy a világ legdrágább, legmagasabb költséggel működő szervezete, az állam lásson-e el bármit is abból, aminek minőségéről, megfizethetőségéről csak a szolgáltatók egymás közötti versenye gondoskodhat. Hogy magán-megtakarítások, vagy az adófizetők szűkös befizetései fedezzék-e egy-egy kulcsiparág fejlesztésének költségeit. Hogy a befektetéseikre vigyázó tulajdonosok, vagy az adófizetők állják-e, ha szolgáltató cégek menedzsmentje netán rosszul gazdálkodik, pazarol, vagy politikai-hatalmi szempontoknak rendeli alá döntéseit.”