Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Ha a felhasználók valóban unnak most valamit, akkor az az, hogy az FB-nek köszönhetően sokkal több időt töltenek a gép előtt. Zuckerberg konkrétan függőséget okozott.
„Kétségtelen, hogy a FB a fejlett piacokon már túl van a zeniten, Amerikában a Twitter is stagnál. Igazán fárasztó a »lájkvadászat«, főleg, ha az céges. Kínos az egyre-másra felbukkanó »közösségi marketing szakértők« hada, és nagyon bosszantó a rengeteg adatvédelmi probléma. Sokasodnak azok az ismerősök, akik nélkül eddig is remekül megvoltunk. Egyre kevésbé van az embernek kedve megosztani itt azt, ami igazán érdekes, pedig már igen jól kitapintható, mi illik a FB-ra, és mi nem.
A Facebookon mindezek ellenére ma még rengeteg időt tölt el csaknem 700 millió felhasználó: és a hálózathoz csatlakozottak száma a nyáron is növekedett, mégha lassabban is, mint az azt megelőző hónapokban. A facebookozás eszköze még mindig főleg a laptop és a személyi számítógép. A GlobalWebIndex legfrissebb nemzetközi kutatása szerint a válaszadók 79 százalékának ezek a kedvenc internetes eszközei, de jövőre már tömegméretekben lép be a piacra a mobil, a táblagép és a tévé. Egy más megközelítésben: várhatóan a közösségi média azon platformjai lesznek egyre népszerűbbek, amelyek egyszerűen elérhetők és frissíthetők a mobilkommunikációs eszközökön keresztül. A FB ilyen - de hogy ez lesz-e a fő platform, nem tudni biztosan. A közösségi médiaaktivitás egyelőre biztosan nem vész el, csak átalakul.(...)
A Facebookot - akármennyire veszít is az izgalmából - egyelőre nem kell eltemetni. Ha veszélyt jelent a Google Plus valamelyik közösségi hálóra, akkor az inkább a Tumblr és a Foursquare. A piacon van hely még új platformok számára, és sokkal valószínűbb, hogy a felhasználók a következő időszakban megtalálják majd a »saját helyüket«, azaz intenzívebben indul be a differenciálódás. Minden a volumenen múlik: közösségi hálót váltani csak úgy lehet, ha az egész kapcsolati háló mozdul. A Google Plus még nem tart itt, és az sem valószínű, hogy a »pluszegyelés« kiváltja a »lájkolást«. A Google erejét ugyan nem szabad alábecsülni, de ha a felhasználók valóban unnak most valamit, akkor az az, hogy az FB-nek köszönhetően sokkal több időt töltenek a gép előtt. Zuckerberg konkrétan függőséget okozott. Erre viszont a válasz nem egy FB-hez kicsit hasonló dolog lesz.”