„Kétségtelen, hogy a FB a fejlett piacokon már túl van a zeniten, Amerikában a Twitter is stagnál. Igazán fárasztó a »lájkvadászat«, főleg, ha az céges. Kínos az egyre-másra felbukkanó »közösségi marketing szakértők« hada, és nagyon bosszantó a rengeteg adatvédelmi probléma. Sokasodnak azok az ismerősök, akik nélkül eddig is remekül megvoltunk. Egyre kevésbé van az embernek kedve megosztani itt azt, ami igazán érdekes, pedig már igen jól kitapintható, mi illik a FB-ra, és mi nem.
A Facebookon mindezek ellenére ma még rengeteg időt tölt el csaknem 700 millió felhasználó: és a hálózathoz csatlakozottak száma a nyáron is növekedett, mégha lassabban is, mint az azt megelőző hónapokban. A facebookozás eszköze még mindig főleg a laptop és a személyi számítógép. A GlobalWebIndex legfrissebb nemzetközi kutatása szerint a válaszadók 79 százalékának ezek a kedvenc internetes eszközei, de jövőre már tömegméretekben lép be a piacra a mobil, a táblagép és a tévé. Egy más megközelítésben: várhatóan a közösségi média azon platformjai lesznek egyre népszerűbbek, amelyek egyszerűen elérhetők és frissíthetők a mobilkommunikációs eszközökön keresztül. A FB ilyen - de hogy ez lesz-e a fő platform, nem tudni biztosan. A közösségi médiaaktivitás egyelőre biztosan nem vész el, csak átalakul.(...)