Be kell vezetni a dugódíjat 2013-tól

2011. január 27. 12:01

A dugódíj nem ördögtől való, de vannak szükséges feltételei. Csak úgy, máról holnapra nem lehet bevezetni. Interjú.

2011. január 27. 12:01

Milyen hatásköröket vonna a fővároshoz?

A városrendezés, adóbeszedés, vagyongazdálkodás kérdését kiemelném, de ezen túl is lehetne feladatokat átcsoportosítani. Nem azt mondom, hogy meg kell szüntetni a kerületeket, de hogy ilyen rengeteg kerület van, és gyerekes, hamis ideológiákkal (itt van például a budai fonódó villamos körül kialakult értelmetlen, szánalmas polémia) ennyire hátráltatni lehessen egy város rendeltetésszerű működését, példátlan. Pillanatnyilag a budapesti közigazgatási rendszer kezelhetetlen, és itt nem csak egy meggondolatlanul vagdalkozó kerületi polgármesterre gondolok. Egy várost sokféleképpen lehet sikertelenné tenni. (...)

Szerepel a költségvetési koncepcióban a dugódíj is. Ezt milyen formában léphet majd életbe és mikor?

A dugódíj nem ördögtől való, de vannak szükséges feltételei. Csak úgy, máról holnapra nem lehet bevezetni. P+R parkolókat kell építeni, egységes parkolási rendszert kell bevezetni, amit jó volna, ha a kerületek nem akadályoznának saját parkolási társaságok önkényes megalakításával. A négyes metró első szakaszát be kell fejezni, meghosszabbítani az 1-es, 3-as villamos vonalát, felül kell vizsgálni a lámpák működését, átgondolni a teherforgalom szabályozását - ezt elkezdtük, de legkorábban szerintem 2013-ban lehet a dugódíjat bevezetni, akkor viszont be kell. (...)

Néhány tervet azért említsen meg, amik a főváros elképzelései között szerepelnek.

Szó van például a MÁV és a budapesti közösségi közlekedés tarifáinak egységesítéséről, de ez nem jelent integrációt, eszünk ágában sincs einstandolni a MÁV-tól a 11 - egyébként nyereséges - elővárosi vonalát, de hogy bevonjuk őket a közösségi közlekedésbe, arról igen. Tárgyalok a MÁV vezérigazgatójával. Igen, beszélünk a BKV adósságának átvállalásáról, arról, hogy a 4-es metró második szakaszát most nem tudjuk elindítani (az unió még csak nem is tárgyal róla jelenleg), de ismét hangsúlyozom, hogy nem töröljük a beruházást, éppen azon fáradozunk, hogy most legalább az első szakaszt befejezzük, sajnos ez sem lesz egyszerű, ez nem közvélemény-kutatási adatokon múlik, hanem számokon. Olyan elképzelés is van, hogy a BKK ingatlanvagyona egy részének átadásáért az államtól készpénztámogatást kapunk cserébe, sok milliárd forint értékben, amivel a közlekedési cég nehézségei lennének kompenzálhatók. De egyik témáról sincs konkrét döntés, jövő héten lesz az újabb tárgyalási forduló. Február végén, március elején lesz megoldás, a főváros és a kormány is elkötelezett, hogy a budapesti közösségi közlekedést talpra állítsuk, mert bár igazságtalan lenne elhallgatnom, hogy a Bajnai-kormány nem próbált segíteni, de eddig mindig csak tűzoltás folyt, tartós megoldás nem született.”

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 45 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
dé208
2011. január 28. 00:30
...és lehetne belőle fizetni a "Nemzet Polgármestereit"
zenebono
2011. január 27. 23:18
Sehol nem tudom otthagyni a kocsim. Csak fizetős parkolók vannak, ahova le tudok menni kocsival. Óránként 2-300 ft-ot meg nem fizetek, napi 9-10 óra parkolás esetén havi 60-70 ezer lenne.
zenebono
2011. január 27. 21:39
Ha bevezeti, egy szavazót elvesztett. A Belvárosban dolgozom, utána megyek a gyerekekért 2 helyre, aztán haza Budára, ráadásul ahol lakom, ott nincs tömegközlekedés, a legközelebbi buszmegálló 1 km-re van. Mégis, ezt hogy gondolja Tarlós úr? Kb plusz 1,5 óra lenne a napi közlekedésem, ráadásul cincálhatnám át a gyerekeket a városon.
Honfi-fi
2011. január 27. 19:46
Ki hogy van vele? Én , még életemben nem dugtam díjért. Eztán se tervezek ilyesmit.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!