Most akár öné is lehet Michael Schumacher utolsó Ferrarija
A hétszeres világbajnok német autóversenyző ezzel a kocsival nyerte utolsó Forma–1-es futamát, amit most a Sotheby’s elárverez.
A korábbi Forma–1-es autóversenyző már senkinek sem kell.
Nyitókép: Edmund So/Eurasia Sport Images/Getty Images
Egyik pofon érte a másik után az utóbbi időben a hétszeres F1-es világbajnok, Michael Schumacher fiát. Mick sokáig reménykedett abban, hogy visszatérhet a Forma–1-be és valahol versenyezhet, ám az utóbbi hetek bejelentései után most kiderült, erre semmi esélye. A kis Schumi 2021-ben érkezett a F1-be, azt követően, hogy korábban megnyerte a Forma–3-as és a Forma–2-es sorozatokat. Akkor még sokan gondolhatták, jó pilóta és akár édesapja nyomdokaiba is léphet. Az amerikai istálló, a Haas 2021-ben két évre le is igazolta a német sofőrt, utána azonban nem hosszabbította meg a szerződését.
Persze ennek meg volt az oka, sorra jöttek a kisebb bakik és a nagyobb balesetek. Még az első évében az Emilia-Romagna Nagydíjon a bokszutca kijáratánál biztonsági autós fázisnál balesetet szenvedett, aminek következményében leszakadt az autójának az első szárnya. Apró figyelmetlenség – mondhatnánk, de az ilyen esetek sűrűsödtek nála. A 2021-es Monacói Nagydíj szombati időmérő edzésén nem tudott elindulni, mivel aznap délelőtt a harmadik szabadedzésen összetörte az autóját, és a csapatnak nem sikerült időben összerakni azt. A Magyar Nagydíj szombati utolsó edzésen szintén balesetet szenvedett, így kénytelen volt kihagyni a kvalifikációt. A Mexikói Nagydíjon az első kanyarban Esteban Oconnal való ütközése után kiesett, majd a szaúdi Grand Prix-n újabb baleset, nagy sebességgel a gumifalba csapódott a Haas-szal.
A következő év még kellemetlenebb volt számára, kétszer akkora karambolja volt, hogy kettétört az autója. A Szaúd-arábiai Nagydíj időmérőjén elmért egy ívet, ráhajtott a kerékvetőre, majd elvesztette uralmát a kocsi felett, aminek következtében menetiránnyal szembe fordulva betonfalnak csapódott.
A Haas ripityára tört, Micket pedig a dzsiddai King Fahad Armed Forces Kórházba szállították, az anyagi kár 1 millió dollár volt.
Nem egészen két hónappal később a monacói GP-n megismételte ezt a „mutatványát”, a Haas két darabban végezte, a javítási számla megint 1 millió volt. Valószínűleg akkor lett elege az amerikai istállónak a „töréstesztekből”, a 2022-es szezon második felében már sokan sejtették, hogy a csapat nem fog szerződést hosszabbítani vele, bármilyen jól is cseng a neve a Forma–1-ben.
Az elmúlt két idényben Mick Schumacher a Mercedes tartalékversenyzőjeként dolgozott, de semmi más hírt nem hallottunk róla. És most ennek is vége. Persze ő szíve szerint marad volna. A pletykák először a Williamsszel hozták szóba, ám a brit csapat az Alexander Albon, Carlos Sainz pilótapárossal vág neki a következő idénynek. Aztán a hírek szerint az Alpine-nal és az Audival (mostani nevén még Sauber) is folytatott tárgyalásokat a 25 éves pilóta, ám végül egyik csapatnak sem kellett. Előbbi istállónál, a franciáknál Pierre Gasly mellett Jack Doohan versenyezhet, a németeknél Nico Hülkenberg csapattársa Gabriel Bortoleto lesz.
A kis Schumi tehát végül sehol sem kellett. Vajon azért nem, mert a döntésnél a múltja erősebb érv volt a nevénél?
„Azért nem kellett, mert vannak nála jobb versenyzők, ennyi a titok nyitja. Ő egy átlagosan jó pilóta, de nincs meg benne az a plusz, ami sok másban megvan. Hiányzik belőle iksz-tized másodperc körönként, ennyi, és ez nem fog változni. Ha a legjobbakat keresed, akkor ő nem az, és ezért kopik ki mindenhonnan” – véli Wéber Gábor, az M4 Sport kommentátora.
Sok szurkolóban felmerülhet a kérdés ezek után, hogy lesz-e valaha visszaút Mick Schumachernek a királykategóriába. A sportriporternek erről markáns véleménye van.
„Nulla az esélye ennek. Előbb szerződtetik le a hatvankilenc éves Alain Prostot bárhova, mint a kis Schumit.
Az elmúlt két évben egyik csapatfőnöknek sem fordult meg ez a fejében, pedig hely lett volna. A Mercedesnél eddig tesztpilóta volt, itt lett volna most a lehetőség, hogy a Ferrarihoz távozó Lewis Hamilton helyét átvegye jövőre. Még fel sem merült, hogy ő lesz George Russell csapattársa. A neve és a háttere miatt kapott esélyt az F1-ben a bizonyításra, több időt is, mint ami jár, de megragadni nem tudott, ahhoz kevés volt, ráadásul az autókat is törte. Látni kell, ebben a történetben nincs több számára” – nyilatkozta lapunknak Wéber.
A visszatérésre áhítozó németnek, miután egyik visszautasítás érte a másik után, be kellett látnia, a Forma–1 már nem az ő versenypályája. A napokban Schumacher a közösségi oldalán közzétett egy érzelmes posztot, melyben jelezte: hiába a pofonok, ő nem fogja feladni a küzdelmet.
„Az élet nem mindig alakul a tervek szerint, és a csapásokkal nehéz szembenézni. Ugyanakkor minden egyes kihívás egy lehetőség a tanulásra, a fejlődésre, arra, hogy még erősebbé válj. Ez csak egy fejezet, nem a teljes történet. Az utazás folytatódik, és elhatároztam, hogy felülemelkedem a múlton. Köszönöm a támogatást mindenkinek, ez sokat jelent számomra” – írta Mick Schumacher.
Állítólag a hosszútávú sportautó-világbajnokságban (WEC), ahol az idén versenyzett az Alpine csapatával, még számítanak rá. A franciák készek szerződést hosszabbítani vele. Valószínűleg ez az ő szintje…