A Liberty Media nem aprózza el: 3,5 milliárd euróért a Moto GP-t is felvásárolja!
2024. április 01. 16:47
A Forma-1 kereskedelmi jogaival rendelkező, a világ legértékesebb sportbirodalmának tartott holding bejelentette: még ebben az évben a tulajdonába kerül a gyorsaságimotoros-világbajnokság is.
2024. április 01. 16:47
4 p
0
2
112
Mentés
A nyitóképen nagyágyúk egymás között: Valentino Rossi és Lewis Hamilton Fotó: Yamaha MotoGP
***
Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:
Fogynak a napok: hamarosan 30 ezer migránst kellene befogadnia Magyarországnak – csak egy módon kerülhető el
Köztudott: az amerikai cégcsoport 2017-ben vásárolta meg a Forma-1 kereskedelmi jogait, és az elmúlt időszakban még nagyobb népszerűségre tett szert a Száguldó Cirkusz. Ez annak is köszönhető, hogy a korábbiakhoz képest több látványelemmel színesítik a különböző F-1-es futamokat, tevékenyebben jelen vannak a közösségi felületeken.
Húsvéthétfőn újabb komoly mérföldkőhöz érkezett a cégcsoport. Hivatalosan is bejelentették hogy a jövőben a Liberty Media birtokolja majd a Moto GP kereskedelmi jogait: egészen pontosan
a részvények 86 százalékáért 3,5 milliárd eurót fizetnek majd. A fennmaradó 14 százalék a széria jelenlegi tulajdonosa, a Dorna nevű cég birtokában marad.
A Dorna Sports első embere, Carmelo Ezpeleta – aki a bejelentés értelmében az adásvételt követően is a posztján marad – a következőket fűzte hozzá a nem mindennapi tranzakcióhoz:
„Büszkék vagyunk arra a globális sporteseményre, amivé kinőttük magunkat. Ez a megállapodás is bizonyítja a sportág értékét és hogy mekkora növekedési potenciál rejlik még benne. A Liberty hihetetlen múltra tekint vissza a sporteszközök fejlesztését illetően.
Nem is kívánhatnánk jobb partnert a MotoGP globális népszerűségének kiterjesztéséhez!”
A Liberty Media első embere, Greg Maffei elégedetten dörzsölheti a tenyerét Fotó: AFP/Jakub Porzycki
„A MotoGP egy globális széria hűséges, lelkes rajongói táborral, magával ragadó versenyzéssel és rendkívüli pénzforgalmat generáló anyagi profillal. Nagyon örülünk, hogy a megszerzésével bővíthetjük a portfóliónkat a sport- és a szórakoztatóiparban. Az üzlet hatalmas lehetőség a fejlődésre, mert azt szeretnénk, ha a sportág tovább növelné a népszerűségét a szurkolók, a csapatok, a kereskedelmi partnerek és a részvényesek körében is” – jelentette ki Greg Maffei, a Liberty Media elnöke.
Magyar Péter a korábbi baloldali elit által használt kommunikációs stílusra állt át, vélhetően azt remélve, hogy ez majd kihúzza a pártot a gödörből. Ez azonban egy kétélű fegyver.