Elkészült a hároméves bérmegállapodás: csütörtökön kiderülhet, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum 2027-ig
A Mandiner úgy tudja, meglesz az átlagos 12 százalékos minimálbér-emelés, de a részletekre csak holnap derül fény.
Minden idők egyik legnagyobb sportvállalkozása volt a tavalyi hazai rendezésű Giro d’ Italia Nagy Rajtja, hiszen ekkor volumenű mozgó eseményt, amely több mint négyszáz kilométeren keresztül vonult végig a főváros és a Balaton legszebb tájain, még nem látott Magyarország. Akkor is Valter Attila volt a magyarok figyelmének középpontjában, és legutóbb is, amikor a BalatonFondón együtt tekert a rajongókkal, akik minden másodpercet kihasználtak, amit a közelében tölthettek.
„Ha egyszer elkapja a magyarokat a kerékpáros életforma iránti rajongás, minden befektetett forint megéri, amit a Giro-ra költ Magyarország!” – ezekkel a gondolatokkal indította útjára a tavalyi közös munkát a világ egyik legnevesebb országúti kerékpáros klasszisa, az ír Stephen Roche, aki tavaly szakmai partnerként segítette a magyarországi Nagy Rajt, a Grande Partenza szervezését. Stephen Roche az egyik a valaha a világon született kettőből – Eddy Merckx mellett – aki képes volt összehozni az úgynevezett tripla koronát, vagyis ugyanabban az esztendőben megnyerni a Giro-t, a Tour de France-ot és a világbajnoki címet.
Nos, 1987-ben történt mindez, s az ír klasszis azóta is a legnagyobb nevek egyikeként profi évei után aktívan vesz részt a szervezőmunkákban Európa-szerte. Tehát, ha valaki, ő aztán igazán tudja és érti, hogy mit jelent a Grand Tour-ok iránti rajongás, és hogyan lehet a profik teljesítményére áldozott összegeket a civil lakosság hasznára fordítani és közelebb hozni a kerékpározást, mint életformát a magyar emberek mindennapjaihoz.
Valószínűleg ő is elégedett lenne azzal a fejlődéssel, amelyet a tavalyi magyarországi Giro nagy rajtja eredményezett, hiszen egyértelműen megszólította a magyar embereket a kerékpározás iránti szeretet és a civilek is kezdik felfedezni a kétkerekű életmódhoz tartozó hosszútávú előnyöket.
A közelmúltban tehát több mint 1300 résztvevővel indult útjára – első ízben – a BalatonFondo nevű amatőr viadal, amely az elmúlt évtized legnagyobb létszámmal megrendezett kerékpárversenye lett hazánkban.
Balatonfüredi starttal kétféle távon tekerhettek a versenyzők: a hosszú távon indulóknak 126, míg a rövid távot választóknak 69 kilométert kellett teljesíteniük, ráadásul
Tapolca, Nagyvázsony és számos település érintésével, a tanúhegyek mellett elhaladva érkeztek vissza a versenyzők Füredre. A BalatonFondo azon túl, hogy útvonalával a tavalyi Giro Nagy Rajtnak állított emléket, egyben egy Olaszországban, Németországban és Ausztriában egyaránt igen népszerű, hazánkban azonban eddig még ismeretlen versenytípust, az úgynevezett Gran Fondót igyekszik majd tartósan meghonosítani.
A hazai amatőr kerékpáros közösségek megmozgatásán túl az sem titok, hogy az esemény különösen sok külföldi versenyzőt hozott az egész balatonfelvidéki régióba, vagyis
A rendezvény fővédnöke a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója, Schneller Domonkos elmondta: „Az Isztrián már nagy hagyományai vannak a hasonló elő- és utószezonos közösségi és civileket megmozgató sporteseményeknek, amelyek a nyilvánvaló népegészségügyi hasznukon túl sikeresen megnyújtják a turizmusból élők korábban csak nyárra korlátozódó szezonját.
„Mi is azt szeretnénk, ha a Balaton már akár kora tavasztól az ősz végéig olyan programokat kínálhatna, amelyben
mindenki nyertessé válik: akkor is, ha résztvevő, vagy akkor is, ha szállásadó és valójában a turisztikai bevételét szeretné optimalizálni. A Balatonfondo ehhez hatalmas segítség lehet
és nagyon boldogok vagyunk, hogy rögtön az első ilyen esemény ekkora közönséget szólított meg és ilyen jól sikerült” – mondta Schneller Domonkos, aki azt is hozzátette, hogy
hiszen ez hatalmas segítséget jelentett azoknak a civil kerékpárosoknak, akik amúgy félnek az országúti forgalomtól.
„Mindezek mellett abban is biztos vagyok, hogy Valter Attila, aki mintegy nagykövetként vállalta a nulladik napon a rajongókkal történő közös tekerést óriási motivációt jelentett az indulóknak, és külön köszönjük, hogy a világ legjobbjai közé tartozó magyar profi időt szakított a sűrű versenynaptárjában a Balatonfondora, ahol a saját bőrén érezhette micsoda sztár, hiszen szinte szétszedték a rajongók a mindenkivel türelmesen fotózkodó Valter Attilát” – zárta gondolatait az igazgató.
Tapintható a szeretet!
Valter Attila a Mandinernek nyilatkozva ráerősített a Balatonfondon tapasztaltakra: „Szinte tapintható volt a rajonók szeretete, rendkívül jól esik, hogy ilyen nagy figyelem övezi a pályafutásomat most már és ezzel együtt az is látszik, hogy az emberek sokkal gyorsabban tanultak meg sok mindent az országúti kerékpározásról, mint vélhetően a Giro tavalyi jelenléte nélkül”- magyarázta Valter, aki idén a világ talán legjobbjának tekintett Jumbo Visma versenyzőjeként hatalmas fejlődésen megy keresztül, még akkor is, ha sokan ezt esetleg kívülről nem látják. „Jóval nagyobbnak érzem a fejlődést, mint vártam, s nem visszalépés az idei évem. Épp ellenkezőleg, a csapaton belül rám szabott feladatok már azt jelentik, hogy inkább én alakítom, mintsem követném az eseményeket. Konkrét feladatokat kapok, amellyel Tour de France győztes csapattársaimat kell győzelemhez segítenem és sokaknak talán fel sem tűnt, de tíz-tizenegy győzelemben volt már aktív részem idén, vagyis az egyik legnagyobb győzelmi rátával bírok a saját csapatomban” – tette hozzá Attila, aki éppen a szoros csapatprogram miatt nem tudott idén részt venni a hazai Tour de Hongrien, amelyet már megnyert korábban. „Nagyjából félúton járok az idei versenyprogramomban és még idén is vannak komoly céljaim, talán a Vueltán ezekből többet valóra is válthatok” – értékelt Valter Attila.
A nyitóképen: Valter Attila autogrammot oszt a Balatonfondón. Vanik Zoltán/ Balatonfondo 2023