Ünnepelnek az oroszok – térképen mutatjuk, hol arattak újabb hatalmas győzelmet!
Ukrajna egyelőre tagadja a terület elvesztését.
Izgalommentesen indult a Holland Nagydíj és várható Verstappen-győzelmet hozott, de a végére azért akadt aggódnivaló. A Holland Nagydíj a harmadik olyan helyszín a versenynaptárban, ahol a Verstappen-rajongók uralják a lelátókat, kedvencük győzelme tökéletes vasárnapot varázsolt számukra.
Tajthi Andrea, a racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner sporton
A Holland Nagydíj a harmadik olyan helyszín [a Red Bull Ring és Spa] mellett az idei Forma-1-es versenynaptárban, ahol a holland Verstappen-rajongók uralják a lelátókat.
akiket Pérez és Russell követett. A felsoroltak közül a két Mercedes választott közepes keverékű Pirelliket kezdésnek, míg a Ferrarik és Red Bullok lágy gumikon várták a rajtot. Verstappen a 72 körös verseny rajtja után Leclerc elé húzódott, hogy megtartsa a vezető pozícióját, miközben Russellt megelőzte Norris.
A második körben Magnussen látványosan kiszaladt a pályáról, jól felverte a port, de vissza tudott térni a pályára, ám az utolsó helyre csúszott le ezzel.
A mezőny elején haladók közül Sainz érkezett először a boxba kerékcserére, a 15. körben. Azonban nagyon sokáig bíbelődtek a bal hátsó kerekével, mert az nem volt időben odakészítve, így sok időt veszített. Ráadásul a ferrarisok a káoszban olyan helyre dobták le a kerékkulcsot, hogy a mögöttük kerékcserét végző Pérez kénytelen volt áthajtani rajta, miután végzett. Sainz a 11. helyre esett vissza. A 18. körben Leclerc is cserélt, ebben az esetben nem volt probléma a Ferrarinál. A monacói a 4. helyen folytatta a versenyt.Ezt követően Verstappen is meglátogatta a boxutcát, így az élre ideiglenesen a két Mercedes került.
A Mercedesek közül előbb Hamilton érkezett cserére, a 30. Körben, és az 5. helyre tért vissza Sainz elé, Verstappen pedig ismét az élre állt. A 37. körben Vettel jött ki a boxból, lekörözöttként, közvetlenül az egymással csatázó Hamilton és Pérez elé, feltartva ezzel őket.
A 44. körben a boxból kifelé tartva Tsunda megállt, de azt mondta neki a csapat, hogy minden rendben van az autójával, mehet tovább. Tsunoda látványosan nem értett ezzel egyet, így később visszatért a boxba. A csapattagok a japán versenyző biztonsági övét igazították meg és megvizsgálták a gumikat is, végül ismét kiindult a boxutcából, de pár méter után Tsunoda ismét jelezte, hogy valami nem stimmel, nem kapcsolt versenytempóra. Végül a csapat arra kérte, álljon félre.
ez idő alatt ejtették meg a következő kerékcseréjüket, így jóval kevesebb időt veszítettek. Ellenben a Ferrarisok ezen a cserén már korábban túlestek, így ők nem tudtak ebből profitálni. Ezek után Verstappen, Hamilton, Russell, Leclerc, Pérez sorrend szerint ment tovább a verseny.
Az 55. körben Bottas alatt állt meg az Alfa Romeo, ezért sárga zászlót lengettek. Sainz épp megelőzte Ocont, a csapat azt jelentette a spanyolnak, hogy mikor előzött, már belengették a zászlót, ekkor ugyebár tilos előzni, így szóltak a spanyolnak, hogy vissza kell engednie maga elé Ocont. A felvételeken azonban tisztán látható volt, hogy addigra már megtörtént az előzés, így nem kell végül helyet cserélniük. Közben érkezett a safety car, Verstappen pedig az első helyről ismét kiállt kereket cserélni, és a harmadik helyre, a két Mercedes mögé tért vissza. Így az élen Hamilton állt.
Sainz is kihasználta az esetet és kereket cserélt, de mikor kiengedték,
Russell szintén a boxutcába látogatott, ő maga kérte a kerékcserét.
A 60. kör végén távozott a biztonsági autó, ekkor Hamilton, Verstappen, Russell, Leclerc, Pérez, Sainz volt a sorrend. Az első kanyarban azonban Verstappen egészen könnyedén szerezte vissza az első helyet a hétszeres világbajnoktól.
Hamilton nem cserélt kereket a biztonsági autós fázis alatt, használt, közepes keverékű gumikon haladt, így a friss lágy Pirelliken versenyző csapattársa, Russell is megelőzte. Majd így tett Leclerc is.
Russell a második helyre futtatta be a Mercedest, míg a harmadik helyet Leclerc szerezte meg.
Végeredmény:
# |
Versenyző |
Csapat |
Lemaradás |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
|
2 |
George Russell |
Mercedes |
4.071 |
3 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
10.929 |
4 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
13.016 |
5 |
Sergio Perez |
Red Bull Racing |
18.168 |
6 |
Fernando Alonso |
Alpine |
18.754 |
7 |
Lando Norris |
McLaren |
19.306 |
8 |
Carlos Sainz |
Ferrari |
20.916 |
9 |
Esteban Ocon |
Alpine |
21.117 |
10 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
22.459 |
11 |
Pierre Gasly |
AlphaTauri |
27.009 |
12 |
Alex Albon |
Williams |
30.390 |
13 |
Mick Schumacher |
Haas |
32.995 |
14 |
Sebastian Vettel |
Aston Martin |
36.007 |
15 |
Kevin Magnussen |
Haas |
36.869 |
16 |
Zhou Guanyu |
Alfa Romeo |
37.320 |
17 |
Daniel Ricciardo |
McLaren |
37.764 |
18 |
Nicholas Latifi |
Williams |
|
|
Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
|
|
Yuki Tsunoda |
AlphaTauri |
|
A pontverseny állása (top 6):
# |
Versenyző |
Pontok |
1. |
Max Verstappen |
310 |
2. |
Charles Leclerc |
201 |
3. |
Sergio Perez |
201 |
5. |
Carlos Sainz |
175 |
6. |
Lewis Hamilton |
158 |
A nyitóképen: Verstappen önfeledten ünnepel, lassan hátra is dőlhet (Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool)