Valter Attila szakaszgyőzelemhez segítette csapattársát a Girón, sprint döntött a Tour de Hongrie nyitószakaszán is

2022. május 11. 19:14

Valter Attila francia csapattársa, Arnaud Démare nyerte a Giro d'Italia mai, ötödik szakaszát, a javarészt sík útvonal végi sprintet. Közben elrajtolt a magyar körverseny, a Tour de Hongrie is, egy magyar szökéssel.

2022. május 11. 19:14
null

Egy alapvetően sík szakasz  következett az Etna tegnapi megmászása után a Giro d'Italián, mely továbbra is Szicíliában tekereg. Az biztosnak tűnt, hogy a mezőny nagyja együtt ér majd be a végén, kérdés csak annyi volt, hogy a legnagyobb sprinterek közül hány tud az első csoportban maradni, mivel egy nem túl meredek, de viszonylag hosszú hegy 100 kilométerrel a vége előtt egészen trükkösnek ígérkezett.

Végül valóban, több fontos sprinter is elveszítette a kapcsolatot a főmezőnnyel. Éppen azok, akik a magyarországi szakaszoknak fontos szereplői voltak. A visegrádi fellegvárig felvitt nyitónapi befutó utolsó tíz méterében eső Caleb Ewan és a balatonfüredi mezőnyhajrát nyerő Mark Cavendish is túl messze került a hegy végére a náluk jóval könnyebb csontozatú mezőnytől ahhoz, hogy visszaérhessenek.

A Groupama-FDJ csapat sprintere, Arnaud Démare is elszakadt a mezőnytől, de a segítségére visszamaradó csapattársa, Valter Attilának köszönhetően nem távolodott el túlságosan: az utolsó száz kilométeren közös erővel le tudták dolgozni a hátrányt, így visszaért, fel a mezőnyre a hajráig, melyet meg is nyert Démare.

A győztes külön megköszönte Valter Attila segítségét.

Közben a mai napon elrajtolt az egyhetes magyar körverseny, a Tour de Hongrie is. Az Etyeken, Csákváron, Bicskén, Felcsúton köröző mezőnyből rögtön egy szökés vált ki, benne két magyarral, a hazai bajon Filutás Viktorral és Dina Mártonnal. Filutás egy hegyi hajrát és gyorsasági részhajrát is nyert, és Dina is szorgosan gyűjtögette a pontokat mindkét kategóriában. A szökést aztán utolérték, egy kilométerrel a vége előtt, így mezőnyhajrá következett, melyet a holland Olav Kooij nyert meg az olasz Elia Viviani előtt. Ők ketten a világ legjobb csapataihoz, a Jumbo-Vismához és az Ineos Grenadiershez tartoznak, maguk is komoly nevek a szakmában. Viviani például ötször nyert korábban szakaszt a Girón; az, hogy ilyen kaliberű sportolók választják a Tour de Hongriet erre a hétre, az első közvetlen hozadéka a Giro Nagy Rajt Magyarországra hozatalának.

A vasárnapig tartó, 905 kilométer össztávú magyar körverseny csütörtökön a Karcag és Hajdúszoboszló közötti 192 kilométeres etappal folytatódik.

Nyitókép: Arnaude Demare köszöni meg csapattársai segítségét a Giro d'Italia 2022 ötödik szakasza után, Messinában. Fotó: Fabio Ferrari / Pool/ AFP

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
reepcze
2022. május 13. 20:30
Köszi a "tanítást". Gondolom, ez csak TIT-szint volt, ennél jóval üsszetettebb az egész.
reepcze
2022. május 13. 15:34
Bár nem teljesen értem a bringás sport csínját-bínját (hogyan "adják-veszik" a pozíciókat), de annyit "levettem": Valter Attila nagyszerű sportember!
Spiltyu
2022. május 13. 13:06
A bringa sokkal összetettebb sport mint amilyennek első pillanatban tűnik. Ahogy a fociban, ugyan úgy itt is mindenkinek megvan a maga szerepe, feladata egy csapaton belül. Christiano Ronaldo azért volt csatár, mert benne volt meg az a képesség hogy a legtöbb gólt rúgja. Démare azért a sprinter az FDJ csapatban, mert neki van meg az a képessége hogy az utolsó 2-300m-en a legjobban fel tud pörögni, a leggyorsabb tud lenni a csapatból. A sík szakaszokon ezért a csapat többi tagja őt védi, öt segíti, neki dolgozik. Ahogy a hegyekhez érnek ez változni fog. Onnan azok a versenyzők lesznek "kivételezett" helyzetben a csapatból akik a hosszú hegymeneteket bírják. A sprinterek jellemzően nagyobb izomtömegű, nagyon erős és gyors versenyzők, ami lehetővé teszi a nagy végsebességet a sprintekben. Ez a nagyobb testtömeg viszont hátrányt jelent az alpok és a pirenneusok 15-20km hosszú, 8-12%-os emelkedőin. Ott azok a versenyzők dominálnak akik kisebb termetű, vékonyabb, könnyebb versenyzők... Atkó pl. ilyen. Jól bírja a hosszú hegyre felfeléket, ott már majd Démar fog neki segíteni, addig amíg tud vele menni...
fogd a pénzt és kuss
2022. május 13. 00:28
a beszúrt videókban a reklámon kívül van más is??
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!