Később Peterhansel is feliratkozott a győztesek listájára, ami mutatja, hogy az Audi jó úton jár.
Na de térjünk vissza al-Attijahhoz, aki egy pillanatra sem engedte ki kezéből az első helyet és a hétfői, nyolcadik szakasz után már 37 perc előnnyel vezetett, ami még a Dakar szintjén is elég nagynak mondható.
Pedig az üldözője sem akárki. Ha al-Attijahot sokoldalú sportolónak neveztük, akkor a francia Sébastien Loeb az egyik legsokoldalúbb autóversenyző. Kilenc rali-világbajnoki címével abszolút csúcstartó, és ő volt az első és jelenleg is az egyetlen, aki három különböző FIA világbajnoki sorozatban – rali, túraautó és rallycross – tudott futamot nyerni. De győzött a Dakarhoz hasonlóan őrült versenynek tartott Pikes Peak hegyi felfutón, sőt, van egy második helye a Le Mans-i 24 órás futamról is, és nyert FIA GT és Extreme–E versenyt is. Az idei a hatodik próbálkozása a Dakaron, és bár van már két dobogós helyezése, elképzelhetjük, mennyire hiányzik ez a győzelmi trófea a gyűjteményéből.

Loeb egy különleges csapatban versenyez, autóját a brit Prodrive készíti fel – amely korábban többek között a Subaru és a MINI rali-vb programját és az Aston Martin endurance-vb programját is vitte – a fejlesztés és a versenyzés finanszírozását pedig Bahrain állja.