Kiss Norbert harmadszor is kamion Európa-bajnok lett!
2021. október 18. 18:34
A 36 éves szombathelyi Kiss Norbert nyíregyházi csapatával, a Révész Racinggel bebiztosította a kamion Európa-bajnoki címét Olaszországban, Misanóban az elmúlt hétvégén.
2021. október 18. 18:34
p
21
0
8
Mentés
Rapid - a Mandiner Sport és a Racingline.hu hétfői autó-motor sport melléklete
Vámosi Péter írása
„Csak” hozni kellett a kötelezőt
A csapattagok már úgy érkeztek meg a szezonzárójukra, hogy Kiss Norbertnek elég volt csak az első két hely valamelyikén végeznie, már biztosan bajnok. "Titan" fantázianéven ugyanakkor már október elején Jaramában bebiztosította a Révész csapat a TSport Bernau alakulattal a kamionos csapatbajnoki címet, hiszen itt a márkatársakat párba rendezve értékelik, így a spanyol Antonio Albacete pontjaival kiegészülve már a szezon ezen fázisában elegendőnek bizonyult a páros pontvadászata ehhez a trófeéhoz is.
Norbi szokásához híven szombaton és vasárnap is elhozta a superpole-t, tehát ő volt a leggyorsabb a két időmérő edzésen.
Ezúttal a rajtot követően azonban a matematikailag még legesélyesebb ellenfele, a német Sascha Lenz el tudott menni mellette, de még ez az eredmény is bőven elég volt a bajnoki címhez. Norbit azonban nem olyan fából faragták, hogy az esetleges újabb elsőségét 2014 és 2015 után ne győzelemmel akarná ünnepelni, így mindent beleadott, és újra riválisa elé került. A probléma csupán az volt, hogy mindezt egy sárga zászlós fázis alatt tette, amely Jamie Andersonnak volt köszönhető, aki megismerkedett a pálya menti tereppel is. Kiss azonban elmondása szerint nem látta ezt a figyelmeztetést miközben előzött, így az FIA ezen tettét egy 5 másodperces büntetéssel értékelte. Maradt elöl, és így a "Balu" névre keresztelt versenykamiont egy újabb fokozatba kapcsolta, és immáron a harmadik helyen haladó Jochen Hahnhoz képest kellett végül minél nagyobb előnyt kiautóznia.
Sikerült a bravúr - elsőnek lendült Kissnél a kockás zászló
Ez a bravúr végül sikerült is, és ugyan elsőnek intette le a kockás zászló, az értékelésben a második helyre került a magyar pilóta.
Mindez már a harmadik Európa-bajnoki címet jelentette neki, a szombati második futam, és a vasárnapi teljes versenynaptól függetlenül.
Vasárnap végül pályacsúccsal hozta el az első rajthelyet, és meg is nyerte az aznapi főfutamot, este pedig ahogy az ebben a sportágban szokás, egy gála-díjátadó keretén belül át is vette a jól megérdemelt FIA serleget, immáron harmadszor. Külön érdekesség, hogy a kamionversenyzők is először értékelhették egymás közt a szerintük legjobb pilótát, és ezt az értékelést is Kiss nyerte.
Révész Bálint csapata ezt követően már nem versenytempóban tart hazafelé, és lehet, hogy beiktatnak egy-két nem várt megállót is, pusztán az öröm kedvéért, de pénteken már újra jelenésük lesz egy Európa-bajnoki rendezvényen.
A helyszín ezúttal a Rally Hungary immáron harmadik kiadása lesz Nyíregyházán és környékén.
A piros magyar (arany) versenykamion itt a prológon kap majd szerepet, így a magyar közönség a kontinenst térdre kényszerítő hazánk fiaival és lányaival itt találkozhat majd először. Az eseményen ott lesz majd "Csirkés Tóni" a RÁBA S16 replika versenykamionnal is, így valami párharc jelleget ölt majd a dolog, később a hétvége folyamán majd a városban is.
A jövőjével kapcsolatos további kérdésekre Kiss Norbert hamarosan exkluzív interjúban számol be, a Mandiner nyomtatott kiadásában.
A nyitóképen: Kiss Norbert Kamion Európa-bajnok nyilatkozik a győzelem után. Fotó: Kiss Norbert Média
A férfisport az férfisport, a női sport pedig a nőké – mondja az úszósportot is fenyegető transzgenderjelenségekről Egerszegi Krisztina. Az ötszörös olimpiai bajnokot 2022 júniusában kérdeztük anyaságról, nagyköveti szerepvállalásáról, de elmondta lapunknak azt is, mit gondol a szomszédban dúló háborúról. Interjúnk.
Nincs benne hiányérzet, továbbra is az atlétika közelében maradna, szeretne visszaadni abból, amit a sportágtól évtizedeken át kapott. Márton Anita súlylökőklasszisunkkal összegeztük fényes karrierjét.
Afrika is igyekszik bekapcsolódni a mesterségesintelligencia-versenybe a hiányos infrastruktúra és finanszírozás ellenére. A kutatók azonban leszögezik, hogy semmiképpen sem úgy, ahogyan azt a Nyugat szeretné.
Az egyetlen igazi nem környezet károsító sport ez. A fejlesztések belekerülnek az utcai gépekbe- ma már 20-25 literrel is tudnak 40tonnát mozgatni, ők is forradalom előtt állnak.