Napok óta már a magyar lakosságot is izgalomban tartja, hogy több évnyi várakozás után megjelent végre a hivatalos Schumacher film. A mű természetesen a család jóváhagyásával és aktív részvételével készült, és elég vegyes a megítélése.
RAPID - A Mandiner Sport és a racingline.hu digitális autó-motor sport melléklete - minden hétfőn
Vámosi Péter írása
Schumaher film - végre itt, de mennyi öröm lesz benne?
Feketeöves Michael Schumacher rajongóknak öröm, hiszen azért végül csak kerültek olyan, inkább családi felvételek is a végső változatba, amelyet még ők sem láthattak. Összességében pedig ahogy az már a jó 10 évvel ezelőtti Senna dokumentumfilm esetében is kiderült, 2 óra alatt ilyen izgalmas és impulzív alanyokat egyszerűen nem lehet jól bemutatni. A brazil háromszoros világbajnokról készült, Asif Kapadia rendezte alkotásból is egy hosszabb változat csak a BlueRay kiadásra került fel, de valójában még az is kevés.
Pedig annyira jól indult minden. Időrendben halad a film, egy-egy ismertebb interjúalany közbeszúrásával, majd amikor eljutunk a 2000-es évig, tehát Michael első ferraris világbajnoki címéig, vagy elfogyott a lendület, vagy szóltak az alkotóknak, hogy most már haladni kellene. Kicsit az az ember érzése, mintha határidős munka lett volna a dolog, pedig ismert volt a szakma és a rajongók előtt is, hogy évek óta készült ez a dokumentumfilm.
Annak, meg sajnos nem állja meg a helyét. Nagyon fontos interjúalanyok maradtak ki, például két egykori brazil csapattársa a vörösöknél meg sem szólalt. Rubens Barrichello szótlansága talán még érthető is, hiszen kétszer is félre kellett állnia Schumacher elől csapatutasításra Ausztriában, de
Válaszok helyett pedig inkább csak kérdőjeleket kaptunk a jelenlegi állapotával kapcsolatban is. Mélyreható elemzések tárgya máris, hogy a család miért egységesen fekete ruhában adott válaszokat a kérdésekre, és sokan többet is akarnak belelátni Mick és Corinna Schumacher szavaiba, és többlettartalommal ruházzák fel a mondataikat.
A hibák és az elvarratlan szálak, kifejtetlen történetek ellenére mégis az ember viszonylag megnyugtató válaszokat ad magának arra, hogy miképp is akarja most látni a nagy német legendát, függetlenül attól, hogy kedvelte-e, avagy sem. A fiatalabb rajongóknak pedig mindenképp új élményt ad, a szeptember 15-óta magyar szinkronnal is elérhető film.
Sophia Flörsch
Német vonalon maradva, az utóbbi évek egyik legfelkapottabb ifjú német versenyzője hölgy, és úgy hívják, hogy Sophia Flörsch. A 20 éves kisasszony karrierje jól indult, folyamatosan haladt előre a formaautós ranglétrán, majd
és a dolog annyira jól haladt ezután leginkább PR és marketing vonalon, hogy az eredménytelenségek ellenére is, de csak újabbnál újabb lehetőségekhez jut Sophia.
Amennyiben csak a száraz tényeket nézzük: nem sikeres. Utoljára győzni csak a Ginetta Junior-bajnokságban tudott, ahová gokartból átugorva érkeznek a versenyzőpalánták. Ennek ellenére jelenleg úgy a top 5 legnagyobb marketingértékkel bíró hölgyversenyző, hogy egy métert nem tett meg a kifejezetten nőknek kitalált W Series-ben, sőt, annak egyenesen a bírálója. Ő valóban férfiakkal veszi fel a versenyt, és tudja, hogy őket kell legyőznie ahhoz, hogy eljuthasson akár a királykategóriába. Ezen út során jelenleg a DTM-nél jár, illetve a Richard Milel Racing teljesen női versenyzős csapatában indul a hosszútávú prototípus sportautó világbajnokságon.
A DTM, magyarul a német túraautó bajnokság új korszakát éli, GT-s alapokra kerültek 2021-ben, miután évekig már olyan drága volt a sorozat és annyira bonyolult, hogy közelebb állt már a Forma-1-hez, mint a túraautózáshoz. Ennek ellenére profi maradt, csapatok és versenyzői szinten is, amire Gerhard Berger, a sorozat irányítója és egykor F1 sztár mérhetetlenül büszke.
Assenben pedig, amely inkább a MotoGP-ről ismert, ezúttal Flörsch is végre úgy autózott, ami elvárható tőle, és rögtön 6 pontot is szerzett az Audijával, és ezzel 17. jelenleg a bajnokságban. Hogy tudjuk ezt értékelni is, előtte a Forma-1-et is megjárt Timo Glock található az összetettben, 8 ponttal...
Októberben hátra van még két versenyhétvégéjük, Hockenheimben és a Norisringen. Négy pilóta harcol még a bajnoki címért, és az sem elképzelhetetlen, hogy a DTM visszatér a Hungaroringre is, mert Gerhard kedveli a magyar pályát és szeret dolgozni a hazai promóterrel.
Grosjean dobogón
Romain Grosjean is, feltehetően a tavalyi nagy bukásáról lesz inkább ismert a Forma-1-ből, mint az eredményeiről.
majd vett egy nagy levegőt: is az IndyCarba igazolt. A tengerentúl csúcs formaautós sorozata pedig örömmel várta, ahogy több egykori F1-es versenyzőt is, akiket kiebrudaltak a száguldó cirkuszból.
A látványos kezdeti nehézségek ellenére - hiszen rögtön az első tesztjén megtörte a Dale Coyne Raving autóját - összeszedte magát, és újoncként, nem az összes versenyen indulóként jelenleg 15. a bajnokságban, az utolsó forduló előtt.
miután Indianapolisban a road kialakításon idén ez a bravúr gyakorlatilag kétszer is sikerült neki. Amerikai kalandjain ott van vele általában felesége és gyermekei is, és először biztonsági okokból nem ment oválpályás versenyeken, de azóta belekóstolt már ebbe a műfajba is, és nem is szerepelt le egyáltalán. Monterey mellett a kaliforniai pályán tehát harmadik lett Grosjean, így nyilván feldobott hangulatban várja a szezonzárót Long Beachen majd szeptember 26-án.
Kubica bajnoki címe
Végül, de nem utolsósorban emlékezzünk meg Robert Kubica és csapata parádés teljesítményéről is. A közönségkedvenc lengyel versenyző első teljes szezonját töltötte az Európai Le Mans sorozatban, miután tavaly a Forma-1 után DTM-re váltott, de ott túl sok babér nem termett neki.
"Főállásban" Robert azonban az ELMS-ben indult, a WRT csapatnál. Ez széria ugyan a hosszútávú világbajnokság kistestvérének fogható fel, de hogy semmi különbség nincs a prototípus autók között a kategórián belül, mi sem bizonyítja jobban, hogy Kubicáék indultak a legendás 24 óráson is Le Mansban, amelyet egy kör híján az LMP2-es osztályban majdnem meg is nyertek.
az európai változatban, hiszen behozhatatlan előnyre tettek szert. Október végén lesz ugyan még egy versenyhétvégéjük Portimãoban, de az a 4 órás verseny számukra már csak puszta formalitás, vagy inkább csak örömautózás lesz.
A PKN Orlen, a lengyel olajvállalat ugyan kitart mellette tűzön-vizen át az utóbbi években, de a kérdés továbbra is az, hogy hol számítanak majd rá 2022-ben a leginkább.
Benne van a top 5-ben Valtteri Bottas mellé a másik Alfa Romeo Forma-1-es versenyülésre is a kalapban, de vagy pénzzel győzhetik le - Zhou és a kínai szponzorpénzek -, vagy egy ifjú feltörekvő holland tehetség, a Formula E idei bajnoka, Nyck de Vries kap ott lehetőséget.
Vagy mindannyian meglepődünk.
A nyitóképen: Michael Schumacher és a Ferrari öröme Fotó: Scuderia Ferrari Press Office