A kétezres években az egész országban megugrott a biciklivel közlekedők száma, fiataloktól idősökig, munkásoktól menedzserekig. A bringás közlekedés undergroundból mainstream lett. Most már a politika is foglalkozik a kérdéssel.
A Magyar Kerékpárosklub vállalja a Critical Mass örökségét: egyre többen vesznek részt egyre aktívabban a kerékpáros közlekedés civil szférájában. Bringázz a munkába!-kampányoktól bringás reggelikig az egész országban szerveznek programokat. A klub ugyanakkor csak egyszeri alkalmakra fogad el állami támogatást. 2013 tavaszán megalapították a kerékpáros kerekasztalt, hogy részt vegyenek a 2020-ig tartó operatív programok kialakításában. Országos kerékpáros koncepciót is alkottak, terveiket bemutatták a kormánynak is. A Bubi közbicikli rendszerének kialakításában is részt vesznek. A MÁV-val és az ORFK-val is együttműködnek.
*
A Magyar Kerékpárosklub elnökével, László Jánossal készült korábbi interjúnkat ide kattintva olvashatja.