A szerző a Makronóm újságírója.
A brit közúti balesetek elemzése szerint a hibrid és elektromos autók nagyobb valószínűséggel ütik el a gyalogosokat, mint a benzin- vagy dízelüzemű járművek, különösen a városokban.
Az akkumulátoros autók 32 milliárd, illetve a benzines és dízelüzeműek 3 milliárd mérföldnyi útadatainak elemzéséből kiderült, hogy
az elektromos és hibrid kocsik kétszer nagyobb valószínűséggel ütnek el gyalogosokat, és háromszor nagyobb valószínűséggel teszik ezt városi területeken.
A kutatók szerint ebben több tényező is közrejátszik. Az elektromos autók vezetői általában fiatalabbak és kevésbé tapasztaltak, illetve Phil Edwards, a London School of Hygiene & Tropical Medicine epidemiológiai és statisztikai professzora is megerősítette, hogy ezek a járművek sokkal halkabbak is, így nehezebb őket hallani, különösen a zajos városokban. Hozzátette, az autóvezetőknek is sokkal körültekintőbbnek kell lenniük, a gyalogosok pedig hamarosan hozzászoknak a változásokhoz.