Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára az ülésen elmondta: Magyarország támogatja azokat az uniós intézkedéseket, amelyek a közlekedésbiztonság javítását és a környezet védelmét szolgálják. Ugyanakkor az éves vizsgáztatási kötelezettség aránytalanul nagy pénzügyi és adminisztratív terhet jelentene a lakosság és a hatóságok számára – különösen azokban az országokban, ahol sok az idősebb jármű.
Magyarországon becslések szerint 2,5-2,6 millió személyautó 10 évnél is idősebb, az átlagéletkor 2025-ben 16,2 év, az autópark pedig 4,2-4,3 millió járműből ál.
Mivel a várható közlekedésbiztonsági és környezeti előnyök nem állnak arányban az intézkedés okozta terhekkel, Magyarország nem támogatja a javasolt változtatásokat.
Az ügyben nem csak Magyarország, hanem több más tagállam is aggályokat fogalmazott meg. A jogalkotási folyamat az EU illetékes munkacsoportjában folytatódik.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás