Luca, a fényhozó, akit egyszerre dicsőítenek és félnek
Ki volt ez a vértanú, Szent Luca, akit egyesek félnek, míg mások dicsőítenek? Ennek jártunk utána!
A Baby Dior termékcsalád egy új illattal és a kisgyermekeknek szánt bőrápoló termékekkel bővült. Benne babaparfümmel, amelynek az ára épphogy százezer forint alatt marad. De miért kell a semmihez sem hasonlítható varázslatos babaillattal versenyezni?
Valószínűleg nagy igény jelentkezett erre. Mint mindig, komoly üzletpolitikai számítások, marketingelemzések előzték meg a termék üzletbe kerülését. Talán az elszámolások végén az is ott áll, hogy ez a parfüm mennyit hozhat a világ egyik leggazdagabb emberének, Bernard Arnault-nak, a luxustermékeket gyártó és forgalmazó vállalat, az LVHM tulajdonosának a konyhájára.
Tehát új illat nyitja meg a Baby Dior, a cég gyermekdivat- és kiegészítők vonalának parfümös világát. Ez nem egészen parfüm, inkább a gyermekek számára készült illatos víz (eau de senteur), amelyhez a szülő potom 255 euróért juthat hozzá.
„Közelebb áll egy jó szaghoz, mint egy komplex illathoz. Valami nagyon egyszerűt, nyilvánvalót és megnyugtatót akartunk alkotni. A komplexitást annál inkább kerüljük, hogy tiszteletben tartsuk a babák törékeny bőrét” – magyarázta a francia Madame Figaro lapnak Francis Kurkdjian, a Dior parfümök kreatívigazgatója.
A Bonne étoile, azaz Jó csillag névre keresztelt, kisgyermekeknek szánt illat a lehető legegyszerűbb,
a kor igényeinek megfelelően alkohol nélkül, 98 százalékban természetes összetevőkből készült.
A cég azt viszont nem közölte, hogy miből áll az a két százalék ipari termék. Elvégre nem mindegy, hogy mivel fokozzuk a baba illatát.
Mi ihlette az alkotót? „Meg akartam kerülni az elkerülhetetlen narancsvirágot, amely oly sokáig a gyermekkor jellegzetes illata volt. Megnyugtató illatot akartam találni egy másik formulában: harmatos, zöld körtét, amelyet csipkebogyó dob fel és gyapjas, védő pézsma burkol be. Olyan, mint egy krémes édesség, amely elolvad a szádban” – osztotta meg az alkotás részleteit az olvasókkal Francis Kurkdjian.
A Bonne étoile gyümölcsös, virágos és pézsmaillatai a csecsemők és gyermekek számára készült bőrápolási termékek hármasában is elérhetők: egy olvadó tisztítóhab, egy hidratáló tej és egy friss tisztítóvíz, amelyért együttesen 270 eurót, valamivel több mint 100 ezer forintot kell adni.
A kisgyermekek finom, érzékeny bőrének tiszteletben tartása érdekében kifejlesztett termékek mindegyike legalább 95 százalékban természetes eredetű összetevőkből áll, és a Dior kertjeiből származó, hidratáló hatású Anjou-mályva kivonatot tartalmaz.
A pasztellszínű üvegeken egy képzeletbeli fantasztikus kert jelenik meg.
Ez nem az első alkalom a márka számára, hogy létrehoz valamit, amely a kisbabák világát célozza. Néhány évvel a Baby Dior termékcsalád 1967-es megalkotása után született meg az első azonos nevű illat. „Tudtam az 1970-ben létrehozott eau de cologne-ról, de már nem volt semmilyen illatnyomunk róla. Felkerestem azokat, akik elkötelezett hívei a Dior-ház örökségének, és mindent megtudtam a megalkotásának történetéről, beleértve az eredeti formulát, amelyet rekonstruáltam. De úgy éreztem, hogy az az illat már nem felel meg a mai kornak” – fejtette ki Francis Kurkdjian a Madame Figarónak. Az új illatfejezet a legjobb időben, karácsony előtt jelent meg. Nálunk is lesznek, akik türelmetlenül várják a babaparfümöt.
A hetvenes években a Nyugat erejétől duzzadt, dacolt a hatalmas ellenséggel, a Szovjetunióval. Volt tartása. Most meg szaglik, de nem úgy, mint egy frissen fürösztött kisbaba. Inkább neki kellene „megalkotni egy hatalmas illatfelhőt”, amivel ideig-órákig leplezni tudja a testéből áradó kellemetlen szagokat.
Címlapfotó: Shutterstock