Indonézia közel 275 milliós lakosságával a negyedik legnépesebb nemzet a világon. Mintegy 18 100 szigetet számlál az ország szigetvilága, melyből mindössze 6000 lakott. Indonéziában adott minden olyan körülmény, amely üzleti lehetőséget ad a fintech cégek számára:
- 2600 dolláros, alacsony egy főre jutó GDP,
- 55 százalékos, viszonylag magas internet penetráció,
- 51 százalékos bankolatlanság – a lakosság ekkora része nem fér hozzá hagyományos banki szolgáltatásokhoz.
A fülöp-szigeteki és dél-amerikai piacokhoz hasonlóan, a lakosság körében itt is rengeteg a potenciális ügyfél: internetfelhasználók és okostelefon-tulajdonosok, kiknek banki szolgáltatások hiányában kézenfekvő a fintech megoldások használata.
Az indonéz fintech szektor
A helyi fintechek szárnyalását mutatja, hogy 2022-ben az indonéz digitális pénzügyi vállalatokhoz 2,5 milliárd dollár befektetés áramlott. Ez 55 százalékos növekedés 2021-hez képest. Összesen 79 fintech ügyletből származik ez a tőkebefektetési volumen. Az ügyletek számát tekintve ez 19 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. Öt vezető indonéz fintech vállalat összesen 1,4 milliárd dollárt gyűjtött, ami a 2022-es összes befektetés 56 százalékát teszi ki. Az indonéz trend tehát homlokegyenest ellentétes a világban tapasztalható tendenciákkal, hiszen a fenti időszakban globálisan 47 százalékkal csökkent a fintech befektetések volumene. A koncentrált, 4-5 vezető vállalat által dominált indonéz piac azonban jól teljesít. Egy helyi fintech unikornis, a digitális tárca szolgáltató Dana például egy 305 millió dolláros tőkebevonást is elkönyvelhetett, felhasználóinak száma pedig meghaladja a 115 millió főt.