Ehhez képest Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke a hétvégén rövid tweetben tudatta, hogy sikerült megállapodni Németországgal, és haladéktalanul elkezdik kidolgozni az új kiegészítést, amely tartalmazza a speciális belső égésű motorok 2035 utáni engedélyezését.
A terv szerint a kizárólag e-üzemanyaggal működő belső égésű motoros járművekre az Euro 6-os környezetvédelmi szabályrendszeren belül külön kategóriát hoznának létre, és ezt illesztenék bele a kész törvénytervezetbe utólag, hogy magát a törvényt ne kelljen alapjaiban bolygatni. Volker Wissing német közlekedési miniszter elégedettségének adott hangot, szerinte 2024 őszére már minden feltétel adott lesz ahhoz, hogy elkezdődjön a 2035-ös átállás gyakorlati folyamata.
A megállapodástól azonban nem mindenki felhőtlenül boldog. Azok a gyártók, amelyek kapacitásukat gőzerővel állítják át az elektromos járművek gyártására, érthető vehemenciával bírálják az ötletet, de az egyezség a környezetvédő csoportok körében is óriási tiltakozáshullámot váltott ki.
Túl azon, hogy az e-üzemanyagos technológiai megoldások még kiforratlanok, a klímavédelmi szervezetek elsősorban a csalások és visszaélések miatt aggódnak. Mint mondják, a belső égésű motorok jellegzetessége éppen az lesz, hogy az e-üzemanyag mellett benzinnel és dízellel is működnek majd, a törvény megkerülése így gyakorlatilag borítékolható lesz. Mivel a 2035-ös tiltás az akkor még forgalomban lévő, fosszilis üzemanyaggal működő járműveket nem érinti (vagyis azok majd csak hosszú évek múlva tűnnek el az utakról), az e-üzemanyagnál jóval olcsóbb benzint és dízelt könnyű lesz beszerezni, ennek pedig egyenes következménye lesz, hogy milliók játsszák ki a szabályozást.
Az Európai Bizottság ezt a kiskaput várhatóan úgy fogja bezárni, hogy szigorú szabályt hoz az újonnan gyártott belső égésű motoros járművek esetében, vagyis azokat