Clim8Ugyanakkor bármilyen szektorból választhatunk olyan cégeket, amelyek bizonyítottan figyelnek a környezetre és fenntarthatóan működnek. Ezzel a stratégiával gyakorlatilag megjutalmazzuk a zöld vállalatokat. A részvényeik tömeges megvásárlása felhajtja az árfolyamot, azt az üzenetet küldve a piacnak, hogy anyagilag is megéri fenntarthatónak lenni.
A zöld befektetés sem garantálja a sikert
Az elmúlt években sokan választották ezt a módszert, de ez nem csak pozitív következményeket hozott. Sok zöld vállalat iránt túlzott érdeklődés alakult ki, ezért a részvényeik túlárazottá váltak. Ezért előfordulhat, hogy befektetünk egy ígéretes zöld cégbe, de a részvényár mégis tartósan csökkenni fog. A zöld befektetés másik kockázata, hogy nehéz megítélni mely cégek számítanak valóban fenntarthatónak. Rengeteg a megtévesztően kommunikáló, greenwashingot végző cég. Ezért sokszor amire azt hisszük zöld befektetés, az valójában nem az. Ebben segít eligazodni a Fintech Világa – Zöld Pénzügyi Percek legutóbbi adása.