Félő, hogy ezzel nem tudják visszaszorítani a magánrepülőgép-használatot, hiszen a tehetős emberek gond nélkül kicsengetik a megnövelt adót. Esetleg, ha a tulajdonos ennyire fukar, hazafele jövet megállhat tankolni egy környező országban, és máris csökkentette a kiadásokat. Volt olyan elképzelés, hogy csak bizonyos távolságra lehessen igénybe venni magángépeket, magyarán csak hosszabb utakhoz lehessen használni azokat, és ezzel is csökkentenék a fel- és leszállások számát, amikor ezek a kisrepülők különösen szennyezők.
Valószínűleg, ha lesz általános európai uniós szabályozás, az is ezen az úton fog haladni. Erre azonban várni kell, ugyanis eltérőek a különböző országok érdekei.
Míg egész Európában nem fogadnak el egységes szabályozást, addig nem lesz hatása semmilyen intézkedésnek
– vallják a légügyi szakértők.
De mégis mennyire szennyezi a környezetet egy magánrepülőgép, vagy csak az irigység áll ezen vádak mögött? Ha a légi közlekedés egészét tekintjük, akkor elenyésző mértékben: a kibocsátott szén-dioxid csupán két százalékáért felelős ez az ágazat. Ha a mindennemű környezetkárosítást vesszük, akkor