Az ábra tanúsága szerint historikus mélyponton van a fogyasztói bizalom Luxemburgban, Nagy-Britanniában és Svédországban is, és nincsen ettől messze a dán, a francia, a finn, az osztrák és a cseh érték sem. Abszolút értékben a legalacsonyabb bizalmat Lettországban mértek, ezt követi Nagy-Britannia, majd holtversenyben Észtország és Luxemburg.
A legnagyobb abszolút bizalmat Magyarországon mérték, minket Litvánia és Svájc követ.
A historikus maximumhoz legközelebb a litván mutató van, őket a magyar érték követi, majd holtversenyben Olaszország és Svájc.
A fentiek alapján ezek az értékek azon országok esetében érdekesek a leginkább, melyekben rövidesen választások lesznek. Ezek pedig Svédország (parlamenti választás szeptemberben), Csehország (szenátus választás szeptemberben, elnökválasztás januárban), Lettország (parlamenti választás októberben), valamint Szlovénia (elnökválasztás októberben) és Ausztria (elnökválasztás novemberben).
Svédországban 94,7 ponton állt márciusban fogyasztói bizalmi index értéke. Ez történelmi mélypontot jelent. Ennek ellenére a jelenleg kormányon lévő Szociáldemokraták stabilan őrzik első helyüket a közvéleménykutatásban, bár az utóbbi hónapokban valamennyit veszítettek népszerűségükből.
Csehországban 95,6 ponton állt márciusban fogyasztói bizalmi index értéke. Ez a történelmi mélyponttól 4 százalékra van. Ennek komoly hatása is van a választói preferenciákra. A jelenleg kormányzó jobbközép SPOLU koalíció áprilisban még 31 százalékos támogatottsággal vezetett a 29 százalékon álló ANO előtt, mára azonban a lehelletnyit erősödő, de továbbra is 29 százalékon álló ANO megelőzte a 25 százalékra visszaeső SPOLU-t.
Lettországban 91,4 ponton állt márciusban fogyasztói bizalmi index értéke. Ez a történelmi mélyponttól 28 százalékra van. A 2018-as választást egyértelműen megnyerő szociáldemokratákat a választók egyértelműen büntették az elmúlt hónapokban. Az év elején még egyértelműen elsők voltak 16 százalékos támogatottságukkal, mára azonban már csak a harmadik helyen tartózkodnak 10 százalékos, lényegében folyamatosan csökkenő népszerűségükkel.
Szlovéniában 96,8 ponton állt márciusban fogyasztói bizalmi index értéke. Ez a történelmi mélyponttól 29 százalékra van. A szavazók itt idén áprilisban mondhattak véleményt a kormányról. A 2018-as választást megnyerő Szlovén Demokrata Párt még márciusban is vezette a felméréseket, tavaly decemberig pedig toronymagas esélyesnek számított. Az áprilisban győzedelmeskedő balközép Szabadság Mozgalom támogatottsága tavaly év végén még 1 százalék környékén volt csak.
Azt, hogy a fogyasztói bizalom alacsony értéke miatt a régi vagy az új kormányt büntetik a szavazók a közelgő elnökválasztáson, a jövő fogja megmutatni.
Ausztriában 96,8 ponton állt márciusban fogyasztói bizalmi index értéke. Ez a történelmi mélyponttól 5 százalékra van. 2019-ben az Új Osztrák Néppárt nyerte a parlamenti választásokat, jelenleg azonban 22 százalékos támogatottságukkal csupán hajszállal állnak a 21 százalékot maga mögött tudó Szabadságpárt előtt, és egyértelműen le vannak maradva az első helyen álló SPÖ mögött. A Néppárt tavaly szeptemberben még toronymagasan vezetett, azonban a Sebastian Kurz körüli botrány miatt választók tömegei pártoltak el mellőlük. Utána azonban stabilizálni tudták a mögöttük álló választói réteget. Az elmúlt két hónapban viszont újabb 2 százalékpontot esett a támogatásuk, mely valószínűleg nem független a fogyasztói bizalom erodálódásától.