Elhunyt az újvidéki tragédia egyik súlyos sérültje
Az ellenzék továbbra is követeli a felelősök kézre kerítését.
Napokra megrekedt az Oroszország, Fehéroroszország és Ukrajna felé történő szerb teherszállítás. Amíg hétfőn, mintegy 60 szerb rendszámtáblával rendelkező teherautó vesztegelt az ukrán-román határon, addig a Szerbiai Gazdasági Kamara (Privredna Komora Srbije, PKS) arra figyelmeztette azokat a szerb vállalatokat, akik az ukrán, orosz és fehérorosz piacra szállítanak, jól gondolják meg indítanak-e szállítmányt, mert jelenleg a költségek megfizettetése és az áru leszállítása is gondot okoz.
A szerb teherautók Magyarország és Lengyelország felé zavartalanul közlekedhettek, az ukrán-román határon azonban négy napra leállt a forgalom, erről a szerbiai Nemzetközi Szállításért Egyesület értesítette a szerb médiát. Neđo Mandić, az egyesület elnöke a szerb Tanjug hírügynökségnek arról számolt be, hogy bár a Lengyelország és Magyarország felé nem volt a teherutó sofőröknek gondjuk, elhagyhatták Ukrajnát, Románia felé erre már nem számíthattak a sofőrök, az ukrán hatóságok ugyanis feltartóztatták őket, miközben, más külföldi teherautó, attól függetlenül, hogy orosz, vagy ukrán árut szállított, átléphette a határt. A sofőröket ugyanakkor nem tájékoztatták a helyi hatóságok arról, hogy miért kell az ukrán-román határon vesztegelniük.
Hétfő délután még 40 jármű várakozott az adott határon és további 20 a pihenőhelyen abban reménykedve, hogy a helyzet megoldódik,
Az esetről értesítették a Szerbiai Gazdasági Kamarát, valamint a szerb közlekedési minisztériumot, folyamatosan frissítették a várakozók listáját a sofőrök adataival. Mandić rámutatott, arra számítanak, hogy Szerbia és Ukrajna között, állami szintű megoldást találnak majd a kialakult problémára.
A Szerbiai Gazdasági Kamara ugyanakkor olyan intézkedések megfogalmazását kezdeményezte, amely enyhíti azoknak a szerbiai szállítócégeknek a nehézségeit, akik az ukrán, az orosz és a fehérorosz piacra szállítanak, hiszen
A PKS-en belül válságstáb alakult az ukrajnai válság megjelenését követően, hogy kapcsolatot tudjon fenntartani azokkal a gazdasági szereplőkkel, akiket a legnagyobb mértékben érint ez a válság, valamint a kijevi és a bukaresti illetékes szervekkel. Aktív kommunikáció kiépítésén dolgoznak az orosz és az ukrán gazdasági kamarával, miközben folyamatosan kommunikálnak a német, az osztrák és a nyugat-balkáni gazdasági kamarákkal. Marko Čadež, a PKS elnöke, a kamara közleménye szerint a legnagyobb bajban jelenleg a szállító cégek vannak.
Ezt erősítette meg Miroslav Nikolić, a PKS közúti áruszállítással foglalkozó részlegének vezetője is, aki arra figyelmeztetett, hogy jelenleg az áruszállítás Ukrajna, Oroszország és Fehéroroszország felé is nagyon összetett, hiszen bár Lengyelország felé zavartalan a közlekedés, Fehéroroszországon keresztül vezet az út az orosz piacra és jelenleg hatalmas sorok alakultak ki az utakon, hosszú ideig vesztegelnek a teherutók a határon.
A határon való veszteglés mellett ugyanakkor
Aca Jovanović, Szerbia ukrán nagykövete a szerb médiának adott nyilatkozatában elmondta, hogy elsősorban olyan szerb teherautók ragadtak a határ ukrán oldalán, akik áruval megpakolva Oroszországból és Fehéroroszországból indultak útnak, illetve olyanok is, akik árut szállítottak volna Oroszországba és Fehéroroszországba, ám a határon visszafordították őket, másokat félúton állítottak meg, és fordítottak vissza. A sofőrök helyzete súlyossá vált, hiszen az élelmiszerük fogytán volt, és lassan az üzemanyaguk is, ezért ő Kijevből felvette a kapcsolatot Olekszandar Aleksandrovicshoz, Ukrajna szerbiai nagykövetével, hogy segítsen a bajba jutott sofőrökön. A Szerbiai Gazdasági Kamara kedd délutáni közleménye szerint a diplomáciai erőfeszítéseknek köszönhetően végre megindult a teherforgalom az ukrán-román határon.
Mihailo Vesović, a Szerbiai Gazdasági Kamara stratégiai analízissel és szolgáltatásokkal foglalkozó részlegének igazgatója korábbi sajtónyilatkozata szerint a határokon várakozó 20-30 ezer menekült élvezett elsőbbséget, hiszen a teherautók vámeljárása legalább két órát vesz igénybe normális körülmények között is. Most azonban a teherforgalom is felgyorsult a határon, így reményeit fejezte ki, hogy a szerbiai sofőrök mihamarabb visszajutnak Szerbiába.