Most megmutatjuk a legnagyobb hajókat, kilenc különböző kategóriában! . A legnagyobb jachtoktól kezdve a sétahajókon át a teher- és katonai hajókig terjed a skála: lenyűgöző, hogy mi mindenképes fennmaradni a felszínen.
2022. február 10. 18:38
p
22
3
11
Mentés
A legnagyobb teherhajó: MSC OSCAR
Ez a konténerhajó olyan hatalmas, hogy az amerikai hajógyártók amiatt aggódtak, hogy egyáltalán talál-e olyan helyet az Egyesült Államokban, ahol dokkolni tud. Csak a világ legnagyobb kikötői tudják kiszolgálni és haa autókat raknánk bele, körülbelül 39 000 férne el benne. Teherbírása 197 362 tonna. Dél-Koreában épült, mintegy 140 millió dollárért. A hajó 395 m hosszú és 19 224 szabványos konténer szállítására alkalmas.
A hajó fő motorja egy kétütemű MAN Diesel 11S90ME-C dízelmotor, amelynek magassága 15,5 r, hossza 25 és szélessége 11 méter. A motor maximális folyamatos teljesítménye 62,5 MW (83 800 LE) 82,2 fordulat/perc mellett, normál folyamatos névleges teljesítménye 56,25 MW (75 430 LE) 79,4 fordulat/percnél.
A világ leghosszabb teherhajója: a CSCL Globe
Ezt az óriáshajót 2014-ben engedték először vízre, és szoros versenyben van az első helyért a fenti MSC OSCAR-ral. Míg az MSC OSCAR a legnagyobb teherhajó címét a valamivel több konténer szállítási kapacitásának köszönheti, a hosszúság tekintetében a CSCL Globe csak pár méterrel hosszabb. A hajó 400 méter hosszú és 59 méter széles;végsebessége 22 csomó (41 km/h). Az MSC OSCAR-nál összesen 124 konténerrel kevesebbet, azaz 19 100 konténert tud szállítani.
A CSCL Globe fő motorja egy MAN B&W 12S90ME -C, 69,7 MW teljes kimeneti teljesítményt ad le 84 fordulat/perc mellett. Befejezésekor, a 17 méter magas motor volt a valaha épített legnagyobb hajómotor.
A legnagyobb utasszállító hajó: Harmony Of The Seas
A Harmony of The Seas tengerjáró hajó lényegében egy úszó város. Közel 6800 utas és több mint kétezer fős személyzet fér el a fedélzetén. Franciaországban gyártották 32 hónap alatt, 2015-ben bocsátották vízre.Hossza 360 méter, szélessége 60,5 méter. A hajó dízel-elektromos meghajtású, és akár 22 csomós (kb. 42 km/h) sebességgel is hajózhat.
A gerincből kibocsátott kis légbuborékok 7-8 százalékkal csökkentik a légellenállást és ezáltal az üzemanyag-fogyasztást, a sima hajótest felülete pedig tovább csökkenti az ellenállást. A buborékrendszer pedig a légcsavar zaját is csökkenti.
A legnagyobb jacht: Azzam
Ezen a 180 méteres luxusjachton gazdagék mindent megtalálnak, amire csak a szívük vágyik. Az Azzam építése három évig tartott, és 600 millió dollárba került. Az Egyesült Arab Emírségek vezetője, Khalifa bin Zayed Al Nahyan rendelte meg Németországból.
Belül több tucat luxuskabin és egy 29×18 méteres központi csarnok is található. A luxus mellett odafigyeltek a technológiára is. A meghajtásról két gázturbina és két segéd-dízelmotor gondoskodik, a teljesítmény 95 ezer lóerő, ami lehetővé teszi, hogy a hajó akár 59 km/h sebességgel hajózzon. A jacht felszereltségéből nem hiányozhat egy kis tengeralattjáró sem.
Legnagyobb katonai hajó: Nimitz
A legnagyobb katonai célokra épített hajó az amerikai haditengerészet Nimitz-osztályú repülőgép-hordozója.
A 333 méter hosszú, 77 méter széles, akár 90 különböző típusú repülőgép vagy helikopter szállítására is alkalmas hajót négy darab turbináját két atomreaktor hajtja meg. . . Összesen 10 ilyen hajó épült 1968 és 2009 között. A tervezett élettartamuk 50 év.
Legnagyobb szállítóhajó: MV Blue Marlin
Ez a hajó képes olajfúrótorony-alkatrészek, sérült hajók, katonai felszerelések, szóval mindennek a szállítására. Még egy sérült amerikai rombolóval is elbírt. A hajó 224,8 méter hosszú és 63,1 méter széles. A hajón 60 ember szolgál, akiknek 38 kabin, edzőterem, sőt egy szauna is a rendelkezésükre áll . A be- és kirakodáshoz a hajó részben alámerülhet, hogy a szállítóplatformot a víz alá süllyessze.
A legnagyobb merülő szállítóhajó: Dockwise Vanguard
Igaz, ebbe a kategóriába tartozik a Blue Marlin szállítóhajó is, de ez a hajó azért érdekes, mert képes ideiglenesen a tenger felszíne alá merülni. Ez nem egy klasszikus hajó, a Dockwise Vanguard többé-kevésbé egy úszó platform, és a legszélesebb teherhajónak is tekinthető. Akár 110 000 tonnás rakományt is képes szállítani.
Amikor a ballaszttartályait elárasztják, fedélzete 16 méterrel a felszín alá kerülhet, így képes a mély merülésű rakományokat is felvenni. Kétségtelenül megérdemli a helyét a csúcstartó hajók között. A Dockwise Vanguard 275 méter hosszú és 79 méter széles.
Legnagyobb tartályhajó: TI Asia
A TI Asia az úgynevezett TI szupertankerek osztályába tartozik (ebbe az osztályba tartozik ezen kívül a TI Africa, TI Europe és TI Oceania is). Ezek a tartályhajók 380 méter hosszúak, és több mint 3 millió hordó olajat képesek szállítani. Teljes terhelésnél 509 484 tonna vízkiszorítással rendelkeznek. Ezek a hajók szélesebbek, mint a Panama-csatorna új zsilipjei . A Szuezi-csatornán sem utazhatnak át, hacsak nem a ballasztúton.
A legnagyobb kitermelőhajó: a Shell Prelude FLNG
Kérdés, hogy ez még hajónak nevezhető-e, vagy inkább úszó földgáz cseppfolyósító platformnak. A Prelude-ot földgáztermelésre és a gáz cseppfolyósítására tervezték. Ennek eredményeképpen a földgáz kinyerhető közvetlenül a tengeren és lényegében finomítható - anélkül, hogy a szárazföldre kellene vezetni. A Prelude FLNG 488 méter hosszú és 74 méter széles, ezzel a világ egyik legnagyobb „hajója”. Elemzői becslések szerint 2013-ban a hajó költsége 10,8 és 12,6 milliárd USD között mozoghatott.
Több mint 260 000 tonna acélból készült, és megrakott állapotban a hajó körülbelül 600 000 tonna vízkiszorítással bír, ami több mint ötszöröse egy Nimitz - osztályú repülőgép-hordozó vízkiszorításának. Idézzük fel: a leghosszabb a 400 méter hosszú konténerhajó, a legszélesebb pedig a 79 méter széles teherhajó.
Teljesen logikus lépés: a hajókon érkező turisták nem sokat tesznek a helyi kasszába, a vízi járművek ellenben szennyezők és ocsmányok a holland városra tornyosulva. A lépés beleillik a világszerte tomboló turistagyűlöletbe.
Utánanéztünk, hogy áll a TISZA Párt elnökével szoros kapcsolatot ápoló portál a külföldi „pályázatokkal”.
p
0
1
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 11 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Mandarin.
2022. május 20. 09:26
Valaki a szerkesztőségben összekeverte a vízi és a légi közlekedés fogalmát, ezek a monstrumok nem szennyezik a tengereket, légkört, nincs semmilyen szerepük a klímaváltozásban, csak az európai emberek életmódja veszélyezteti a Földet.
Mandi, ne tegyetek be ilyen cikkeket, mert Ludmilla azt fogja követelni, hogy adjanak kölcsön Ukrajnának egy ilyen Nimitzet .... Jól megpakolva mindennel (is) ...
Gretuska, a WallStreet-haramiák kis luvnyája - tudtán kívül, amúgy ártatlan, félre van vezetve - ezekről semmit nem tud.
Ezek illatfelhőbe burkolják - tartósított hegyi levegővel! - az összes óceánt, amerre csak járnak.
Egy tengerjáró hajó naponta annyi CO2-t bocsát ki, mint közel 84 ezer gépkocsi, annyi nitrogén-oxidot, mint 421,000 autó, annyi szemcsés anyagot, mint több mint 1 millió autó és annyi kén-dioxidot, mint jó 376 millió autó...
A többiről is ezeket lenne "érdemes" tudni, mert közben meg a pór néppel akarják megfizettetni ugye a nagy klímaproblémát...
https://utopia.de/ratgeber/kreuzfahrten-kreuzfahrtschiffe/
https://www.nabu.de/umwelt-und-ressourcen/verkehr/schifffahrt/kreuzschifffahrt/25034.html
https://www.nabu.de/umwelt-und-ressourcen/verkehr/schifffahrt/kreuzschifffahrt/28642.html
https://www.nabu.de/umwelt-und-ressourcen/verkehr/schifffahrt/kreuzschifffahrt/26850.html
https://www.nabu.de/umwelt-und-ressourcen/verkehr/schifffahrt/kreuzschifffahrt/26845.html
https://www.nabu.de/umwelt-und-ressourcen/verkehr/schifffahrt/kreuzschifffahrt/28638.html