Különböző zöld narratívák veszik át az uralmat a közbeszédben. Ilyen a CO2 narratíva is. Az tény, hogy növekszik az emberiség CO2 kibocsátása, az viszont már kérdéses, hogy egyedül a szén-dioxid-kibocsátás a felelős a felmelegedésért. Az is vita kérdése, hogy ez ellen egyedül a kibocsátás csökkentésével kellene védekeznünk, vagy esetleg más eszközöket is be kellene vetni.
A CO2 narratíva pedig szépen „letakarja” a valós problémákat. Azt például, hogy általában a fogyasztásunkat kellene csökkenteni, a pazarlást kellene megszüntetni, olyan termékeket kellene gyártani, amelyek pár év után nem a szemétben végzik. Igaz ez a szent GDP, és a haszonkulcsok csökkenésével járna.
Inkább marad a CO2 ragozása, és a mélyzöld narratíva, ami gyakran nem racionális döntéseket sugall.
Ilyen az EU, főképp a németek energiaátállása a megújulókra. Az atomkritikus németek sokat beszélnek a klímavédelemről, de az egy főre eső 8,4 tonna szén-dioxiddal lényegesen jobban károsítják a klímát, mint az atomimádó franciák, akiknél ez 4,97 tonna. Nyomják nagyon, pedig elég az égre nézni és világos, hogy egy bizonyos szélességi fok felett gazdaságilag nem jó döntés a napenergiába befektetni. Soha nem fognak ugyanis annyi áramot termelni, hogy kifizessék azt a „szénadósságot”, ami a panelek megépítéséhez kellett. Hasonló a helyzet a szélenergiával is, emellett az energia szállítása drága, és nagyon tárolni sem tudjuk.
No meg ott vannak az elektromos vagy a hibrid autók. Természetesen ezekre az autókra is elő kell teremteni az energiát, zömében fosszilis energiahordozókból, de az már senkit sem érdekel, hogy mibe kerül a sok akkumulátor előállítása és likvidálása, ahogy az sem, hogy az akkumulátorok pluszsúlyt jelentenek, amelyek mozgatása is falja az energiát. Képmutató dolog, amikor a boldog tulajdonos zöld lelkiismeretét megnyugtatva feszít a két-három tonnás elektromos járgánya előtt, ami 6 másodperc alatt gyorsul százra. Persze nagy üzlet van ebben. Ahogy nagy üzlet van az új technológiák bevezetésében is, hiszen a művileg kialakított zűrzavaros helyzetekben lehet a legtöbbet szakítani.