A fél ország a hamisított videókat nézi a népszerű belgyógyászról – megérkezett az ügyvéd reakciója
Schwab Richárdot mesterséges intelligenciával hamisítják a neten.
Hugh Jackman új sci-fi filmjének, a Reminiscence-nek a kampánya lehetővé teszi, hogy szinte bárki szerepelhessen a film előzetesében. A deepfake technológiának köszönhetően nincs másra szükség csak, hogy feltöltsünk egy képet magunkról, amelyet aztán animálnak, majd be is illesztenek bennünket egy rövid előzetesbe.
A furcsa megoldás egyre népszerűbb, általa szinte bárki megeleveníthető a vásznon. Rohamléptekben fejlődik a technológia, amely lehetővé teszi, hogy elhunyt művészeket, tudósokat és tulajdonképpen bárkit életre keltsenek.
Utazás az elveszett emlékek között
A Reminiscence egy hamarosan megjelenő sci-fi, amelyet a Westworld társszerzője, Lisa Joy írt és rendezett. A jövőben játszódó film főszereplője Hugh Jackman, aki, mint magánnyomozó segít az embereknek utazni az elveszett emlékek között.
A technológia segíti a népszerűsítést
A film népszerűsítése érdekében a készítők együttműködésre léptek az izraeli székhelyű D-ID vállalattal, hogy egy egyedi, interaktív előzetest mutassanak be, amely az új és egyedi deepfake technológiát alkalmazza. Nemrégiben ezt a rendszert használta a MyHeritage (online genealógiai platform) is, hogy elhunyt hozzátartozókról készült fényképeket keltsen életre.
Most a felhasználókat arra kérik, hogy töltsenek fel egy fényképet magukról vagy valaki másról. Majd ezután a kép animálásra kerül és beillesztik a film rövid előzetesébe. A filmnél a technológiai háttér természetesen komolyabb, mint az interaktív trailernél, de van mégis valami mulatságos és lenyűgöző abban, ahogyan beillesztjük magunkat egy előzetesbe.
(forrA deepfake pozitív hatásai
A deepfake technológiának meg vannak a maga árnyoldalai, ahogy arról mostanában sokat lehetett hallani, hogy egy-egy álhírt így próbáltak meg valóságosként beállítani. Azonban az elvitathatatlan, hogy fokmérője a digitális technológia fejlődésének, hogy hol tartunk most és merre tart a jövő, akár csak, ha a film készítést tekintjük.
A D-ID már a MyHeritage használat mellett fejleszti a múzeumi környezetben való felhasználási lehetőségeket, ami által az interaktív tárlatlátogatás hatalmas mérföldkőhöz érhet, ahol a részt vevők egy igazán különleges élményt élhetnek át.
Különleges élményeket adhat a technológia
A vállalat már most számos módon kínál exkluzív múzeumi élményt, például egy animált Albert Einstein bemutatásával, amely elmagyarázza a relativitás elméletét, vagy rég elhunyt művészek jelennek meg egy-egy munkájuk mellett, aminek felvázolják az eredetét.
Természetesen ezeknek az ötleteknek a nagy része elkerülhetetlenül a sikertelen trükkös ötletek szemetesládájába kerül. Ez az új trailer például nem különösebben lenyűgöző, de az biztos, hogy nem az utolsó deepfake kísérlet, amivel találkoztunk. Minden bizonnyal hallunk még a technikáról és furcsa dolgokat fogunk látni az elkövetkező években, amikor a vállalatok bátrabban kezdenek el kísérletezni ezzel az új megoldással.