Az Egyesült Királyságban az elmúlt hónapokban egy Covid-19 kontakt követő alkalmazással tartották kordában a koronavírus terjedését, azonban a július 19-től érvénybe lépő enyhítések kérdéseket vetnek fel az alkalmazás használata kapcsán.
Az applikáció egy QR-kód leolvasóként működött, amely lehetővé tette a felhasználók számára, hogy az adott helyeken a kódot leolvasva bejelentkezzenek az alkalmazáson keresztül. Ezt követően pedig, ha egy pozitív esetet regisztráltak, akkor könnyedén értesíteni tudták karanténkötelezettségükről azokat, akik azt megelőzően egy helyiségben voltak az illetővel.
Becslések szerint több mint 1 millió pozitív esetet vezettek be a rendszerbe és ezáltal körülbelül 2,5 millió kontaktot tudtak riasztani. Ez a szám az elmúlt hetekben megugrott, mivel egyre növekedett az esetszám. Míg április közepén hetente 6 ezer riasztást indítottak, június végére ez már 220 ezer körülire emelkedett.
Ugyan az alkalmazás használata nem működött teljesen zavartalanul, mert sok alaptalan riasztást küldött, de azért hozzájárult a járvány elleni védekezéshez. A legtöbb bosszankodás a szolgáltatói szektort érte, különösképpen a vendéglátósokat, akik azért nem tudtak olykor üzemelni, mert a teljes pincéri gárda vagy beszállítói csapat karanténba került.
A július 19-i enyhítések között az is szerepel, hogy már nem lesz kötelező a helyszíni bejelentkezés, azonban továbbra is arra kérik az embereket, hogy még ne töröljék az applikációt. A bevezetése óta 25,8 millióan töltötték le az alkalmazást, bár azt nem tudják pontosan, hogy ezek mögött pontosan hány felhasználó áll, mivel egy ember akár több készülékre is letöltheti ugyanazt az applikációt.
A cikk szerzője Blősz Dalma.