A tesztrepülés során használt tankert, a Boeing MQ-25 T1 vadászgépét azután fejlesztették ki, miután a haditengerészettel közös szerződés útján 805 millió dollárhoz jutottak. A prototípus 2019-ben tette meg első autonóm repülését, azonban ekkor még üzemanyagtöltést nem hajtottak végre.
Egész pontosan június 4-ig, amikor a Boeing autonóm repülőgépe a levegőben tankolta meg a haditengerészet F/A-18 Super Hornet-jét.
Az induláskor szorosan egymás alatt és mögött repültek, majd az autonóm gép egy meghosszabbított tömlő segítségével csatlakozott, majd elvégezte az F/A-18 feltöltését. A Boeing elmondása szerint folyamat közben mindkét repülőgép a működés szempontjából ideális sebességgel és magasságban repült.
Ez a történelmi esemény a Boeing és az amerikai haditengerészet közös csapatának köszönhető, melynek tagjai mindent megtesznek annak érdekében, hogy az MQ-25 légi utántöltési képességét a lehető leghamarabb eljuttathassák a flottához
– mondta Leanne Caret, a Boeing vezérigazgatója.
A gépet most a virginiai Norfolkba szállítják, ahol további teszteket végeznek, és ha az eredmények megfelelőek még idén forgalomba is állíthatják a tankert.
A cikk szerzője Pál Fanni.