A digitális értékelési modellek (DEM) előállításában világszinten vezető Lakeside Software egy új globális piackutatás eredményeit közölte, melyben 600 cég- és részlegvezetőt, végfelhasználót és informatikai munkatársat kérdeztek a vállalatok által a dolgozóknak nyújtott digitális ismeretek átadásáról. Az eredményekből a DEM hiányáról és annak, az új hibrid munkavégzésre való hatásáról is fontos információk derültek ki. Mindez jelentős kihívások elé állítja a vállalkozásokat, ahogy közeledünk a pandémiás időszak végéhez.
A DEM hatása az adatok változására
A The Future of Digital Workplaces jelentés közvetlen kapcsolatot vél felfedezni a szervezeti kiadások csökkentése, a pénzügyi helyzet hanyatlása és a digitális technológiák ismerete terén kialakult befektetés és rangsorolás hiánya között. Azon iparágakban, ahol a dolgozók a legmagasabbra értékelték a digitális tapasztalataikat, ott 12 százalékkal kevesebb volt a műszaki hiba általi megszakítás munkavégzés közben, szemben azokkal, ahol a legalacsonyabbra értékelték a tapasztalatokat. A vezérigazgatók 12,1 százalékos bevételnövekedést és 18,1 százalékos költségcsökkentést figyeltek meg a fejlett digitális ismereteknek köszönhetően, ami közel 4 billió dolláros bevételi potenciált szabadítana fel az Egyesült Államok legnagyobb vállalatai számára.
– mondta Mike Schumacher a Lakeside Software vezérigazgatója.
Hozzátette: „Ezek az adatok jelzik, hogy valóban sürgős feladat a jelenlegi digitális ismeretek megoszlásának kezelése vezetői szinten és az alkalmazottak között.”
Azokban az iparágakban, ahol a dolgozók nagy része a digitális készségeiket az átlagos és alacsony szintre becsülték, ott erős kapcsolat húzódik az informatikai problémák és a termelékenység között.
Az üzleti outputokra gyakorolt hatások fényében, a tanulmány egyéb kritikus pontokat is felfedett a digitális tapasztalatok érzékelése és a gyakorlatba való áthelyezése között. Igaz, 67 százaléka az informatikai munkatársaknak egyetértett ezen ismeretek fontosságával, de a vezérigazgatók és felsővezetők továbbra sem mérik ennek a minőségét cégeikben.
A digitális ismeretek fontossága a távmunka alatt
A tanulmányban a távmunka kérdése is górcső alá került, az üzletre gyakorolt hatása, valamint a munkaerő előtt álló akadályok szemszögéből is.
A legnagyobb kihívások a home office során:
A munkavállalók közel 92 százaléka szerint nagy kihívást jelentenek a technikai problémák, melyek miatt félbeszakad a munkavégzés. Szerintük ezen váratlan fordulatok elkerülhetőek, megelőzhetőek lennének a digitális értékelési modellek megoldásaival.
A pandémia lecsengése után
A vezetői pozícióban lévő válaszadók beszámolói alapján a munkaerő 43 százaléka továbbra is otthonról vagy hibrid rendszerben fog dolgozni a pandémia lecsengése után. Szóval ez az új norma velünk marad, annak ellenére, hogy kapcsolódik az együttműködések kihívásaihoz, a munkavállalói elkötelezettséghez, az ügyfélszolgálathoz és a termékinnovációhoz is.