
Soha nem látott hatással lehetnek a világ kereskedelmére a kikötői torlódások Kínában
Napjainkban a kikötők zsúfoltsága és a kereskedelmi hajók torlódása jelentős probléma Amerikától egészen Ázsiáig. Jelenleg Kína déli részén az egyik legsúlyosabb a helyzet.

A Yantian International Container Terminal kikötői torlódása jelenleg sokkal nagyobb logisztikai probléma, mint a márciusi Szuezi-csatornán történt hajóbaleset, ami korábban soha nem látott mértékben akasztotta meg a tengeri forgalmat – figyelmeztet a Maersk, dán hajózási és teherszállító társaság.
A kikötő 40 százalékos kapacitással üzemel, és a késések csak növekedni fognak az elkövetkezendő időben. A járvány kitörése előtt átlagosan fél napos várakozási idővel tudtak dolgozni, mely mostanra 16 napra ugrott.
Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:
Készenlétben az Európai Parlament: így üzenhetnek Magyar Péternek az elmúlt hetek kudarcai után

Ennek következményei pedig az egész világ kereskedelmére jelentős hatással lesznek, mind az ellátási lánc akadozása szempontjából, mind pedig a költségek növekedése szempontjából. A Kuangtung tartományban lévő kikötők adják Kína teljes exportjának mintegy negyedét, ezen belül is a Shenzhen és a Guangzhou a legnagyobb kikötők, melyek szintén csökkentett kapacitással tudnak csak működni. A kapacitáshiány elsődleges oka a Covid-19 fertőzések megnövekedett száma, illetve a helyi hatóságok által bevezetett megelőzési és korlátozási intézkedések.
A cikk szerzője Blősz Dalma.






