A lapnak nyilatkozó Habbeg Jansen, a tengeri szállítmányozással foglalkozó Hapag vezérigazgatója elmondta, hogy korábban 2500 dolláros konténeráron ajánlottak fel hosszútávú szerződéseket a partnereiknek, de erre akkor senki nem csapott le, mivel abban bíztak, hogy majd lejjebb mennek az árak. „Az emberek választhattak, hogy mit akarnak csinálni” – mondta. Persze ez nem azt jelenti, hogy a szállítmányozási cégeknél karba tett kézzel figyelnék, ahogy teljes káoszba fordul a globális kereskedelem. A Hapag a kínálat növelése érdekében 16 új hajót bocsátott vízre, és 500 ezer extra konténert is rendelt.
A cikk megjegyzi, hogy az is hozzájárul az egyre nagyobb fennakadásokhoz, hogy a hajók, melyeket használnak, egyre nagyobbak. Míg 15 éve csupán 9500 konténert tudott elszállítani az akkori legnagyobb teherhajó, addig ma már több, akár 24 ezer konténeres kapacitással rendelkező hajó is létezik. Egy német logisztikai cég vezetője szerint ez a kezelt áru cunamiszerű növekedéséhez vezetett a kikötőkben, amit olykor-olykor már nem tudnak megfelelően kezelni.
Címlap: Konténerszállító hajót rakodnak ki az antwerpeni kikötőben 2021. február 4-én. A rotterdami után az antwerpeni Európa második legnagyobb kikötője. (MTI/EPA/Olivier Hoslet)