Rettentően klisé úgy indítani egy cikket, hogy „Az internet örökre megváltoztatta…”, de ami igaz az igaz. Ezt az állítást lassan az élet minden területére ráhúzhatjuk, így például olyan területekre is, mint a divat, melyekről elsőre nehéz elképzelni, hogy pontosan, hogyan tudja azt megváltoztatni. 2021-ben az emberek többször érintik meg virtuálisan a ruhákat, minthogy ujjuk közé csípjék a valós anyagot. A Vogue Instagram-fiókját többen pörgetik, mint annak fizikai példányait lapoznák. De a változás jele az is, hogy az emberek minden eddiginél többet vásárolnak online.
Az internet fantasztikus, de nem árt képbe kerülni annak veszélyeivel. Gondolta volna, hogy túlfogyasztásra sarkall bennünket? No és arra, hogy ez által hozzájárulunk az etikátlan termeléshez?
Pedig így igaz! Az online vásárlás, a tenyerünkből elérhető milliónyi ruhabolt, a plázázás egy új kapuját nyitotta meg, amely veszélyes túlfogyasztáshoz vezethet. Az olcsón és etikátlanul előállított ruházati termékek lehetővé teszik, hogy könnyedén elérjük a divatos trendeket, és azt gyakorta cseréljük is. Ez azonban elképesztő mennyiségű hulladékot general és jelentős mértékben szennyezi a környezetet. Életünk egy nagy részét virtuális formátumban éljük, különösképpen a közösségi médiában, a trendekben való részvétel motivációja már nem a kinézetünkről szól, hanem annak megmutatásáról. Ahelyett, hogy saját döntésből szeretnénk divatosak lenni, alkalmazkodni és folyamatosan felzárkózni igyekszünk a permanens iparághoz és az ezt közvetítő influenszerekhez. Miközben a szertelen iparág kocsijára próbálunk felülni nem vesszük észre, hogy ebben a történetben, mi alakítjuk Don Quijote karakterét. Mire felzárkóznánk egy trendhez, máris megszületik egy új, következő tendencia, mely felülírja és minősíti az előzőt.
Ennek a káros ciklikusságnak megálljt kellett parancsolni és itt jönnek képbe a tudatos digitális gondolkodók.
A megoldás pedig, a digitális divat ötletének megszületése. Az új divatmárkák teljesen digitális ruhaneműk létrehozásával igyekeznek csökkenteni a divat- és textilipar környezeti hatásait.