A digitális couture példái közé tartozik a Fabricant Iridescence projektje. Az elkészült digitális ruhát 9500 dollárért adták el. Ezekben az esetekben a digitális divat valami NFT-hez közelebb eső formában jelenik meg. Ahol a vásárló nem csupán ruhát, hanem művészetet vásárol.
Bár ez az újítás a szennyezés és a hulladék csökkentésének jó szándékú célkitűzésében gyökerezik, a digitális divat koncepciója kissé furcsa. Arra is rávilágít, hogy életünk akkora részét éljük a közösségi médiában, hogy arra egy iparág építhet. Társadalmi és egyéni szinten is óriási befolyással bír.
Miközben egyre több szervezet hívja fel a figyelmet a tudatos internet és közösségi média használatára, annak személyiségünkre gyakorolt káros hatásaira, mindeközben magunkra, mint valami avatarokra tekintve nem valódi ruhákat vásárolunk.
Fogyasztóként nehéz ezt másnak látni, mint egy 30 dolláros Instagram-bejegyzésnek. A digitális szabók a vásárláskor elküldött fénykép alapján illeszkednek a ruhához. Tehát a fogyasztó megkapja a képet, amin az új ruhájában van azért, hogy azt megossza másokkal, de a ruhák valójában nem léteznek.
A digitális divatipar korai stádiumban van, melyet a virtuális élet ösztönöz a folyamatban lévő járvány közepette. Teljesen sosem fogja átvenni az uralmat az élő divat felett, de a következő években tovább fog növekedni. Addig pedig a képernyőkről csodálhatjuk a digitális divat újabb termékeit.