Össztűz alatt Németország: nemcsak a kormány omlott össze, de az energiaválság is berobbant
A Scholz-kormány bukása csak nyitánya annak a válságfolyamatnak, amelybe Berlin az elmúlt évekbe kormányozta magát az elhibázott energiapolitikájával.
Németországban nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban az egy évvel korábbihoz képest, de még elmaradt a válság előtti szinttől. A német autógyárak termelése és exportja nőtt az év első négy hónapjában, az éves termelési prognózist azonban az alkatrészhiány miatt visszafogta a VDA, a német autóipar szakmai képviseleti szervezete.
Németországban nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban az egy évvel korábbihoz képest, de még elmaradt a válság előtti szinttől. A német autógyárak termelése és exportja nőtt az év első négy hónapjában, az éves termelési prognózist azonban az alkatrészhiány miatt visszafogta a VDA, a német autóipar szakmai képviseleti szervezete.
A VDA (Verband der Automobilindustrie e. V.) legfrissebb havi jelentése szerint áprilisban Németországban 229 650 új autót helyeztek forgalomba, 90 százalékkal többet a tavaly áprilisi, a koronavírus-válság miatt rendkívül alacsony szintre visszaesett számnál. A forgalomba helyezések idei áprilisi száma
Az idei áprilisi forgalomba helyezések száma 26 százalékkal marad el a 2019 áprilisitól. Az első négy havi 886 ezer forgalomba helyezés azonban már 8 százalékkal haladja meg a tavalyit.
Elektromos és részben elektromos autót 50,8 ezret helyeztek forgalomba áprilisban, 396 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Az elektromos autók részaránya 22,1 százalék volt a teljes forgalomba helyezésekben. A teljesen akkumulátor hajtású elektromos autókból 414 százalékkal, a részben elektromos autókból 380 százalékkal többet helyeztek forgalomba az idén mint tavaly áprilisban.
Az autóipar belföldi megrendelései 168 százalékkal nőttek áprilisban éves bázison, az év első négy hónapjában pedig 10 százalékkal. A német autógyárak külföldi exportmegrendelései 94 százalékkal nőttek áprilisban, az év eleje óta pedig 34 százalékkal.
Miután a német autóipari termelés tavaly áprilisban 97 százalékos csökkenéssel gyakorlatilag leállt, az idén áprilisban ehhez az alacsony bázishoz képest 2701 százalékkal 316 ezerre emelkedett. A 2019 áprilisi termelési volumenhez képest azonban ez még 22 százalékos elmaradást jelent. Az év első négy hónapjában 1,255 millió autó készült Németországban, 22 százalékkal több a tavalyinál.
Áprilisban az export is jelentős mértékben megugrott éves bázison, a 252 ezres kivitel 1011 százalékkal haladta meg a tavaly áprilisit. Az év eleje óta 969 ezer autót exportáltak a német autógyárak, 21 százalékkal többet mint tavaly.
Az autógyárak termelését világszerte hátráltató alkatrészhiány miatt a VDA csökkentette az idei németországi autógyártás volumenére vonatkozó előrejelzését: 4,2 millió autó helyett 4,0 milliót fognak előállítani a német gyártók a tavalyihoz képest 20 százalékos növekedés helyett 13 százalékkal többet.
https://www.vda.de/de/presse/Pressemeldungen/210505_Pkw-Inlandsproduktion-und-Export-nach-vier-Monaten-im-Plus.html
(MTI, fotó: MTI/EPA/Pool/Pavel Golovkin)