Moszkva üzent: „Franciaország, Magyarország, Spanyolország – ezek az országok megértik!”
Több-kevésbé konstruktív politikát folytatnak.
Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) szakemberei több mint kétezer alkalommal adtak tájékoztatást a fogyasztóknak, vagy jártak el ügyeikben az első negyedévben.
A hivatal csütörtöki közleménye szerint a MEKH fogyasztóvédelmi tevékenységének egyik célja, hogy tájékoztassa a fogyasztókat a legfontosabb fogyasztóvédelmi ügyekben, növelve a fogyasztók tudatosságát, megelőzve ezzel a vitás helyzeteket.
A hivatal fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálatot működtet, amelyen keresztül személyesen, telefonon és elektronikus úton segíti az ügyintézést. Az ügyfélszolgálat elsősorban a fogyasztóvédelemmel és az energiahatékonysággal kapcsolatos kérdésekben áll a fogyasztók rendelkezésére, és válaszol a hivatalt érintő egyéb, engedélyezésre, adatszolgáltatásra vonatkozó általános megkeresésekre.
Az első negyedévben a fogyasztóvédelmi szakterület 142 panaszügyben hozott döntést, amelynek 45 százaléka a villamosenergia-szolgáltatást, 23 a földgáz-szolgáltatást, 32 százaléka pedig a víziközmű-szolgáltatást érintette. A döntések 44 százaléka műszaki jellegű, 40 százaléka számlázási és egyéb, szerződéssel összefüggő, míg 16 százaléka szabálytalan vételezéssel kapcsolatos.
Az év első három hónapjában a hivatalhoz 99 új panasz érkezett. Ezek közül 19 a földgáz iparágat, 48 a villamos energia iparágat érintette, és 32 panasz érkezett a víziközmű-szolgáltatással kapcsolatban.
Az új panaszok 15 százaléka szabálytalan vételezéssel kapcsolatos, 20 százaléka szerződéses kérdésekkel függ össze, míg a felhasználók 25 százaléka a számlázás számszaki megfelelőségét kifogásolta. A panaszok fennmaradó 40 százalékában a felhasználók a szolgáltatók műszaki jellegű intézkedéseit kifogásolták.
Az év első három hónapjában érkezett új panaszok és a lezárt ügyek együttes elemzése alapján a számlázási kifogásokkal összefüggő panaszok mellett a felhasználók leginkább műszaki és szabálytalan vételezéssel kapcsolatos panaszokkal fordulnak a hivatalhoz. A villamosenergia-szolgáltatással kapcsolatos ügyek aránya nő – ismertette a MEKH.
Az egyéb, nem vizsgálatra irányuló kérelmek, illetve írásbeli kérések száma 381 volt. Az írásbeli megkeresésekben leginkább a villamosenergia-ágazat volt érintett, továbbá egyenlő arányban érkeztek megkeresések a földgáz- és víziközmű-ágazat kapcsán, elsősorban számlázással kapcsolatos kérdésekkel keresték fel a hivatalt. Kiemelkedő arányt mutat a csatlakozással, szerződéskötéssel és felmondással kapcsolatos érdeklődések száma is.
Az ingyenesen hívható ügyfélszolgálati zöld számra és a fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálat telefonszámára 1527 hívás érkezett az első negyedévben. A legnagyobb arányt, 49 százalékot az adatszolgáltatásokkal kapcsolatos hívások jelentették, a fogyasztóvédelmi jellegű hívások aránya 30 százalék volt. A hívások legnagyobb része elszámolással, számlázással vagy műszaki jellegű kérdésekkel volt kapcsolatos – közölte a hivatal.
(MTI)