A Toyota bejelentette, hogy két új modellt is bevezetnek az autópiacra. Az egyik egy Lexus LS luxusszedán lesz. A másik pedig egy hidrogén meghajtású Mirai modell, ami olyan új technológiákkal lesz felszerelve, amely lehetővé teszi a kézi vezérlés nélkül közlekedést bizonyos területeken.
A Lexus már forgalomba is került 148.800 USD (nagyjából 45 millió forint) bevezető áron, a Mirai hamarosan piacra kerül.
Az autonóm vezetés japán forradalma
Az autonóm vezetési technológiát öt szintre osztják. Az első szinten lehetővé teszik a kormányzás, gyorsítás, fékezés automatizálását, míg az ötödik szint már a teljes automatizálást jelenti. Az új Toyota modelleket az autonóm vezetési technológia második szintjével szerelték fel, amely azt jelenti, hogy a jármű kézi vezérlés nélkül is képes a saját sávjában maradni, képes megtartani a távolságot a többi autótól és önállóan is tud navigálni.
A Toyota mellett egyébként már más japán autógyártók is – mint például a Nissan és a Subaru – kifejlesztették a második szintű technológiát. A Honda már egy lépéssel előrébb tart, ugyanis ők már harmadik szintű autonóm technológiával ellátott modellt is piacra dobták márciusban.
A Legend elnevezésű szedánba olyan funkciók is be lettek építve, amely lehetővé teszi a sofőrök számára, hogy bizonyos körülmények között – például autópályán vagy gyorsforgalmi úton – tévézhessenek vagy olvashassanak.
Japán a kezdetektől szorgalmazta az önvezető autók fejlesztését, melynek a tavaly áprilisi törvény is kedvezett, ami lehetővé teszi a harmadik szintű autonóm járművek közutakon történő közlekedését.
A cikk szerzője Blősz Dalma.