A minisztérium közleménye szerint az államtitkár kifejtette, a kormány elkövetkező hét évben 4500 milliárd forintot fordít a magyar vidék és mezőgazdaság, valamint az élelmiszeripar fejlesztésére, utóbbira 750 milliárd forintnyi forrást lehet majd felhasználni. Ezzel bővülni fog a szektor, növekedni fog a feldolgozottsági szint, így még több jó minőségű magyar élelmiszer kerülhet a polcokra.
Erdős Norbert hangsúlyozta,
„a következő időszakban még inkább erősíteni szeretnénk a tudatos fogyasztói döntést, hogy a magyar vásárlók sokkal inkább a magyar termékeket részesítsék előnyben.
Ezt a célt szolgálja többek mellett a Kiváló Minőségű Élelmiszer értékteremtő minőségrendszer is, amely valódi garanciát jelent és hiteles információt nyújt a vásárlóknak a termékekről”.
Lázár Vilmos, a CBA elnöke elmondta, bizonyosságot nyert, hogy nagy szüksége van többek között a hazai gyártóknak, termelőknek a magyar kereskedelmi szereplőkre, akik élenjárók a hazánkban előállított termékek fogyasztókhoz történő eljuttatásában. A vásárlók számára is fontos, hogy a kisebb településeken is legyenek jól működő kereskedelmi egységek, ahová a nagy szupermarket-hálózatok nem tudnak eljutni, hiszen itt a klasszikus családi vállalkozások életképesek. A CBA célul tűzte ki, hogy ezeknek az üzleteknek a sikeres működtetetését nagymértékben támogassa, jól szervezett franchise rendszerével, fejlett informatikai hátterével, kiterjedt szakmai tapasztalatával.
Mint ismert a kormány idén 48 milliárd forinttal támogatja a kétezer lélekszám alatti településeken a falusi kisboltok működését, fejlesztését, valamint a korábban bezárt boltok újranyitását a Magyar Falu Programon keresztül – tette hozzá az AM.
(MTI)
Borítókép: „Magyar termék” feliratú, nemzeti színű címke egy hagyma csomagolásán a hazai előállítású termékek népszerűsítését célzó Válaszd a hazait! kampányról tartott sajtótájékoztató helyszínén, a fővárosi Corvin Plaza bevásárlóközpontban található CBA Príma üzletben 2020. szeptember 3-án. MTI/Máthé Zoltán