Áll a bál: bojkottálja az olimpiát az USA egyik legnagyobb távközlési vállalata – igen, a botrányos megnyitó miatt
Berágott a C Spire a párizsi olimpia megnyitóünnepségére.
A kínai hatóságok végre tisztáztak egy, az 5G körüli rejtélyét: Miszerint hány 5G előfizetőjük is van? A MIIT (Ipari és Informatikai Minisztérium) kínai távközlési szabályozó válasza pedig, hogy 260 millió, legalábbis egy februári statisztika alapján. Ez nagy szám és jóval több, mint a világ többi részének együttvéve, de még mindig messze van a három vezető szolgáltató által igényelt 361 milliótól.
Az 5G az új gazdasági modell egyik alappillére
Ennek oka az "5G csomagok" eladásának és számlázásának gyakorlata, amely magában foglalja a 4G és 5G eszközöket használó ügyfeleket. A rekord számok februárban így alakultak: a China Mobile 173,2 millió csomagügyfelet, a China Telecom 103,4 milliót és a China Unicom 84,5 milliót számlált.
Noha a hivatalos statisztikák felfújása az országban nemzeti sportnak számít, ebben az esetben az üzemeltetők nagyobb számának célja, hogy megmutassák a vezetőknek, hogy milyen gyorsan növekszik az 5G, hiszen a technológia várhatóan a következő évtizedben a digitális gazdaságot hajtja majd.
Ezért az agresszív bevezetés, mintegy 780 000 bázisállomás telepítésével nagy lefedettség biztosítása az első szintű városokban, és az alap lefedettség legalább 300 másik városban.
A piacot három vezető szolgáltató uralja
A három szolgáltató az elmúlt hetekben tett bejelentései azt jelzik, hogy együtt hatalmas összegű, 173 milliárd jüant (26,5 milliárd dollárt) költöttek az 5G-re, és nem lassulnak; további 185 milliárd jüant különítettek el 2021-re.
Árazásuk, a kormánytisztviselők bátorításával, szintén agresszív, a China Mobile 5G belépési csomagja mindössze 128 jüanba (19,56 USD) kerül. A nemzeti befektetési célok elérése érdekében a nagy beruházások és a mérsékelt árképzés eredményeként az eredmények kevés nyereséget jeleznek az eddigi erőfeszítésekért.
Ez különösen igaz a China Mobile-ra, amely 1 százalékos nyereségnövekedést tudott elérni, de a hatalmas 5G-alapbázis ellenére újabb csökkenést regisztrált a mobil ARPU-ban. Ezzel szemben a China Unicom-nál és a China Telecom-nál – akik szerint az ügyfelek csaknem egynegyede 5G-t alkalmaz –, a fejlődés néhány jele mutatkozott.
A China Unicom 4 százalékkal növelte az ARPU-t, míg a China Telecom az 5G ARPU-t közel 50 százalékkal jelentette a kevert ARPU fölött.
De mi az az ARPU?
Az egy felhasználóra eső átlagos bevétel, az ARPU, olykor egységenkénti átlagos bevételnek is neveznek. Az ARPU-t, mint mérőszámot elsősorban a fogyasztói kommunikációs, digitális média- és hálózati vállalatok által használják. Az előfizetői szolgáltatásokkal dolgozó vállalatok alkalmazzák, mint az internet és telefonszolgáltatók.
Fejlődő szegmensek
A China Mobile egyik nyertese a szélessávú hozzáférés volt, amely 17 százalékkal nőtt, miközben a China Telecom és a China Unicom is nagy lépéseket tapasztalt az intelligens otthoni szolgáltatásai terén.
Az 5G-vertikális törekvéseik ösztönzésére a vállalati szegmens erőteljesen növekedett, miközben a kínai vállalkozások magukévá tették a digitális átalakulást. A China Mobile új alkalmazásai és információs szolgáltatásai 22 százalékkal nőttek, míg a China Telecom ipari felhő üzletága 58 százalékkal bővült, és a vállalkozások az értékesítés több mint ötödét teszik ki.
A China Unicom üzleti szolgáltatásaiból származó bevételek közel harmadával nőttek, és most a bevételek 16 százalékát teszik ki, ami közel kétszerese a két évvel ezelőtti szintnek. Egy dolog, amely nem változott 2020-ban, az a China Mobile dominanciája a távközlési piacon, amely a bevételek 52 százalékát és a nettó nyereség 76 százalékát tette ki.