Elképesztő ötlettel védenék a nőket az erőszaktól a német zöldek
A migránsok kitoloncolása persze fel sem merül.
Az üres utcák és terek látványa sajnos már nem ismeretlen senki számára, hiszen a világjárvány idején a lezárások hatása az utakat is elérte. Így a pandémia a közlekedés képét is átalakította.
Míg Magyarországon, aki tehette, inkább kocsiba ült, hogy ezzel is csökkentse a fertőzés kockázatát, addig az Egyesült Államokban jelentősen megnőtt a tömegközlekedést választók száma. A helyzet fintora, hogy épp a kielégíthetetlen szükségünk és igényünk a mozgásra okozta a vírus gyors és globális terjedését. Viszont a leállás és a változások nagy lendületet adtak a városi mobilitás fejlődésének és átalakulásának.
A tömegközlekedés alap
Amerikában bár az utak szinte üresen maradtak, hiszen a legtöbben otthonról dolgoztak, a tömegközlekedés volt a mentőöv azok számára, akiknek muszáj volt eljutni a munkahelyükre, a kórházakba, boltokba, és más fontos intézményekbe.
A korábbiakhoz képest sokkal inkább alapvető szolgáltatás lett ezáltal a tömegközlekedés. Ennek ellenére a közlekedési vállalatok és a városvezetők figyelmeztettek, hogy a közösségi közlekedés helyzetét nehezíti, hogy óriási a verseny a szektorban a források és a finanszírozás terén.
Szabad a járda!
A hivatalok szinte azonnal keresni kezdték a lehetőségeket, hogy hogyan kellene a kiüresedett utakat és utcákat a megváltozott igényekhez és körülményekhez igazodva hasznosítani, átalakítani. Ezáltal nagyobb helyet kaptak a kerékpárok, a hatalmas forgalmat bonyolító áruszállítók és a nyitás után az éttermek is az utcára költöztethetik a vendégeket a belső zárt helyiségek helyett.
Ezek nem csak az olyan csomagküldő cégek működését segítik, mint a UPS, hanem szintén megkönnyítik az egyre leterheltebb házhozszállító és kiszállító cégek, vagy akár a személy- és áruszállítást olyan komplexen kezelő óriáscégek, mint a Uber helyzetét.
Home office, ami otthon tart
A járvány idején nem csak a repülőterek, éttermek és utcák néptelenedtek el, hanem az irodaházak is, hiszen aki csak tehette, otthon maradt home office-ban. Az ráadásul továbbra is kérdés, hogy a járvány elvonulása után mikor és mennyien térnek majd vissza az irodákba. Hiszen a munkáltatók nagy valószínűséggel újra gondolják majd igényeiket, költségeiket, és vélhetően sokan döntenek majd a home office rendszer teljes vagy részleges fenntartása mellett.
Digitalizáció a közlekedésben is
Az Egyesült Államokban a koronavírus-járvány hatására fellendültek az együttműködések a közlekedési vállalatok és a személyszállító cégek között. Közösen igyekeznek megoldásokat találni az eddigi hiányosságokra a biztonság és hozzáférhetőség terén.
Természetesen a vírushelyzet miatt minden fejlesztésnél az érintés nélküli technológiákat részesítik előnyben.
A cikk szerzője: Papp Helga