A hivatalok szinte azonnal keresni kezdték a lehetőségeket, hogy hogyan kellene a kiüresedett utakat és utcákat a megváltozott igényekhez és körülményekhez igazodva hasznosítani, átalakítani. Ezáltal nagyobb helyet kaptak a kerékpárok, a hatalmas forgalmat bonyolító áruszállítók és a nyitás után az éttermek is az utcára költöztethetik a vendégeket a belső zárt helyiségek helyett.
Új járdahasznosítási kísérletek születtek több amerikai városban, melyekben digitális platformok segítségével „intelligens rakodási zónákat” hoztak létre.
Ezek nem csak az olyan csomagküldő cégek működését segítik, mint a UPS, hanem szintén megkönnyítik az egyre leterheltebb házhozszállító és kiszállító cégek, vagy akár a személy- és áruszállítást olyan komplexen kezelő óriáscégek, mint a Uber helyzetét.
Home office, ami otthon tart
A járvány idején nem csak a repülőterek, éttermek és utcák néptelenedtek el, hanem az irodaházak is, hiszen aki csak tehette, otthon maradt home office-ban. Az ráadásul továbbra is kérdés, hogy a járvány elvonulása után mikor és mennyien térnek majd vissza az irodákba. Hiszen a munkáltatók nagy valószínűséggel újra gondolják majd igényeiket, költségeiket, és vélhetően sokan döntenek majd a home office rendszer teljes vagy részleges fenntartása mellett.