A közleményben Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója kifejtette: a növekedést várók elsődleges okként az elmaradt vásárlások pótlását, valamint a környezetvédelmi szabványok és a devizaárfolyamok miatt megdráguló új autók helyett a fiatal használt autók iránti növekvő igényt említették. A piaci aktivitás csökkenését okozhatja a járványhelyzet további elhúzódása, illetve az, hogy továbbra is ötéves mélyponton áll a külföldről behozott használt járművek száma.
A hazai használtautó-piac meghatározó utánpótlási forrása, a használtautó-import 2017-ben 155 ezres darabszámmal gyakorlatilag csúcsra ért, majd két év stagnálás után tavaly 17 százalékos mínuszba fordult. A kereskedők a visszaesés fő okát a magánimport határzár miatti kiesésében látják. Sokan ugyanakkor a koronavírustól független tényezőket is említettek, a romló forintárfolyamot, valamint azt, hogy a külföldről behozott használt autók első műszaki vizsgáztatását végző vizsgabázisok szűkös kapacitása miatt az év második felében jelentős várakozási idő alakult ki.
A használtautó-import idei kilátásairól a kereskedők véleménye nagyon megosztott, 28 százalékuk további visszaesést, 25 százalékuk növekedést vár, 22 százalékuk pedig az idei forgalom ismétlődésére számít, a válaszadók negyede ugyanakkor bármit elképzelhetőnek tart.
A válaszok összegzése alapján a tavalyi 130 ezres forgalom megismétlődése már az átlagos várakozásnál kedvezőbb eredmény lehet
– jelezte a JóAutók.hu.