Az idősek halálára alapozott a Momentum és a Tisza Párt (VIDEÓ)
Minden jel szerint több baloldali párt is az idős kormánypárti szavazók fogyatkozására építi a stratégiáját.
Annak ellenére, hogy Kanada és az Egyesült Államok a szárazföldi határát lezárták a nem alapvető forgalom elől, Bernard Loiselle és Sylvie Charbonneau, kanadai snowbirds-ök elindultak Floridába lakóautójukkal.
Az idei télből nyárba költözés sok kanadai snowbirds-nek okozott fejtörést és komolyabb szervezést. A kemény tél elől menekülő, főleg nyugdíjas kanadaiak között, akad, aki már 30-40 éve nem látott közelről havat, mert az évnek ezon szakaszát Amerika melegebb partjain tölti. Azonban, ahogy sok mindent mást így a világjárvány ezt is megnehezíti.
"Végül megyünk" - mondta az 57 éves Loiselle, aki évekkel ezelőtt ezt a kétlaki életmódot választotta.
A Montrealtól délkeletre fekvő, Marieville-ből származó házaspár egész évben lakóautójában él, a telet pedig Floridában tölti. Idén azonban problémába ütköztek, mert a világjárvány miatt nem vezethették át mobilházukat az Egyesült Államok határán.
A szárazföldi határzár miatt, a főleg lakóautókkal közlekedő snowbirds utázóknak nem volt könnyű dolguk az elmúlt időszakban a szervezést illetően. Ráadásul a kormányok is arra kérték az utazókat, hogy idén a szokásos „költözésükről” mondjanak le.
A helyzet, végül a Transport KMC által kínált, új szolgáltatásnak köszönhetően oldódott meg.
A quebeci társaság bérelt repülőgépen repíti a snowbirds-öket, a Montreal mellett található repülőtérről a közeli Plattsburgh-be. A New York-i KMC munkatársai az utazókat és járműveiket is a plattsburghi repülőtérre viszi, ahonnan folytathatják útjukat dél felé.
Bár a szárazföldi határzár miatt, a kanadaiak vezetni nem vezethetnek az Egyesült Államokba, de ugyanakkor átrepülhetnek az országba. De ez még mindig nem oldja meg a problémát azok számára, akik délre szeretnék szállítani járműveiket.
A KMC ugyan szállít járműveket az Egyesült Államokba a snowbirds-ök számára, de elképesztően borsos áron, körülbelül 4300 dollárért.
Michael Couturier tulajdonos és elnök egy olcsóbb megoldást dolgozott ki: október végétől charter járatokat indított az utazóknak Plattsburgh-be, vállalva járműveik szállítását, mindezt 1500 amerikai dollárért. Mindez úgy lehetséges, hogy a szárazföldi határzár ideje alatt, nincsenek korlátozások a kanadai járművek importálására az Egyesült Államokba.
A KMC minden héten kétszer repül Plattsburgh-be. Couturier szerint a kilencüléses gép mindig tele van. A hozzáadott üzlet nagy lendületet jelentett a vállalat számára, amely általában a lakóautók szállítására összpontosít.
Több szolgáltatót megikhletett a snowbirds utazási probléma, mely számukra és a szolgáltatók számára is előnyös. Sokan meglévő szolgáltatásaikat átalakítva reagáltak az új igényre, így például autó importtal foglalkozó cég, vagy helikopter pilóta is van az utaztatók között.