A GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérésének adataiból az is látszik, hogy a 2020-as forgalombővülés leginkább a műszaki és számítástechnikai cikkek, a barkács- és lakásfelszerelési eszközök, valamint az élelmiszerek, illetve a drogériai és háztartási termékek területén volt jelentős. A műszaki cikkek online értékesítéséből származó forgalom csak a második negyedévben 84 százalékkal bővült az előző év hasonló időszakához viszonyítva, a harmadik negyedév pedig további 28 százalékos növekedést hozott. Tavaly a műszaki szektor online forgalma még az utolsó, ünnepi negyedévben sem tudott ilyen mértékben bővülni.
Az év végi hajrá még hátra van, de a közlemény szerint ennek kimenetele, dinamikája talán sosem volt ennyire kiszámíthatatlan, mert a megváltozott piaci környezetben a vásárlók reakciói és anyagi lehetőségei is jóval kiszámíthatatlanabbá váltak.
A GKI Digital és az Árukereső.hu szerint a korlátozások miatt ismét sok vásárlás terelődik át az online piacra, így az e-kereskedelem ezúttal is jól járhat, de hogy pontosan mennyire, az erősen függ az aktuális járványhelyzettől és az esetleges további korlátozásoktól. Az eddigiek alapján erős, de még kezelhető volumeneket hozó, logisztika és készletezés szempontjából nyugodt szezonja van az e-kereskedelemnek, közölték.