Az önfényező mentalitás tükröződik akkor is, amikor a filmes karrierje kerül szóba. A sorozatban kimondják, nem sok zenészről mondható el, hogy mindkét előadói területen kiemelkedővé váljon – noha azért hosszasan lehetne sorolni a neveket –, de az már egyenesen nevetséges, hogy rögtön Frank Sinatrához hasonlítják. Utóbbi azért feltűnt egy-egy klasszikusban, de Jon Bon Joviról ez nem mondható el: filmszínészként habkönnyű alkotásokban debütált, végül olyan gagyi horrorokban kötött ki, mint a Vámpírok: Gyilkos csapat vagy a Cry_Wolf – Kiálts farkast!, amikről ezúttal mélyen hallgatnak.
Az szintén kikristályosodik szép lassan, miért nem került soha a bulvárlapok címoldalára.
Enyhén szólva sem beszélhetünk tipikus, balhés rock ’n’ roll bálványról,
ami jól illusztrál, hogy feleségével, Dorothea Hurley-val 1989-ben házasodtak össze, vagyis éppen akkor, amikor a Bon Jovi népszerűsége elkezdett igazán meredeken emelkedni, mégsem élt vissza a rajongólányok millióinak imádatával, legalábbis a produkcióból nem derül ki, hogy valaha is megcsalta volna a házastársát. És a tudatmódosítókkal sem viaskodott; állítása szerint néhány rossz fiatalkori élménye örökre elvette a kedvét a drogozástól, és bár az alkoholt teljesen nem vetette meg, de nem is érdekelte kifejezetten.
Nem úgy, mint a társait. Gyakran előfordult, hogy amikor ő reggel ötkor rádióinterjúra indult, a többiek éppen akkor tántorogtak haza egy buliból. És bár utóbbiak sem vitték túlzásba a partizást, a zenészéletmód idővel többüknél is megkövetelte az árát. Különösen igaz ez Richie Sambora szólógitárosra, aki 2013-ban több rehab után faképnél hagyta a bandát. Méghozzá szó szerint: egyszerűen nem jelent meg az adott turné első állomásán.