A Fonó nemcsak mint kulturális tér, koncert- és táncházi helyszín, több fesztivál, így a Budapest Folk Fest és a Héttorony Fesztivál szervezője, hanem mint az ország és a regió első számú nép- és világzenei WOMEX Top Label kiadója is beírta magát a köztudatba.
Az idén huszonhárom éve működő, Prima Primissima és Magyar Örökség díjas Fonó igazgatója, Horváth László elmondta: „A több száz érdeklődőt vonzó táncházaink sikere is bizonyítja, hogy a Fonó tevékenységére kiemelt szükség van. A világzenei piacon is az új értékekkel lehet életben maradni, és a velünk dolgozó művészek értik az idők szavát.”
A MagyarBrands Szakértői Bizottsága három alap szempontot értékel a jelölt márkák esetében: az identitás, mely a márka kötődését jelenti az országhoz; a reputáció, ami a márka elismertségét figyeli a fogyasztók körében; a márkaépítés szempont pedig a legjobb hazai márkaépítési gyakorlatokat vizsgálja. A „Kiváló Fogyasztói Márka” esetében a három kiválasztási szempont bővül még a tradíció, az ismertség és a kedveltség szempontjaival.